Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Diskopprydding

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 4607
26.06.20 20:33

Er det skummelt å slette gamle Windows oppdateringer, tenker da på diskopprydding. Det dreier seg om så mye som 17 GB. Det er mye plass. Fikk opp en advarsel når jeg skulle slette. Derfor må jeg høre om det er trygt. Har jo fått Windows 10 nå. 

Torotto
TorottoInnlegg: 18468
26.06.20 23:26

Bruker du disk opprydding så kan du trygt slette filene.  

https://www.pcvennen.no/2018/09/10/full-harddisk/

JOlsen
27.06.20 14:55

Hvor finner jeg denne fila: C:/Windows/Temp. ? Prøvde med søk, men da kom bare forslag fra web. Hvor går jeg inn? 

Torotto
27.06.20 20:11
JOlsen: Hvor finner jeg denne fila: C:/Windows/Temp. ? Prøvde med søk, men da kom bare forslag fra web. Hvor går jeg inn?

trykk på varsler Ikon lengst ut til høyre nede.  Velg Alle  innstillinger - System  - Lagring

Konfigurer  Lagrings sensor På og la midlertidig filer være krysset  av.  La det andre stå uendret. 

Se her

(Innlegget ble redigert 27.06.20 20:15)

Herinacius
HerinaciusInnlegg: 6881
27.06.20 23:26

ikke en fil men en systemmappe i Windows. Den er for midlertidige filer, derav navnet. Du kan slette alt i den, kanskje får du beskjed om at noen filer er i bruk og ikke kan slettes.
Må kanskje klikke på Admin-rettigheter for å komme inn i Windowsmappen. 

JOlsen
28.06.20 19:00

Men jeg finner den ikke , er det ikke nok å gå på diskopprydding? Hvordan finner jeg mapper i Windows? 

Torotto
28.06.20 20:22

Det jeg linket deg til sist var, automatisering av diskopprydding. 

Lengst til høyre på oppgavelinje i windows 10, har du varslinger. dobbelt klikker du på den, så kommer du inn i meny med mange firkanter. Velg Alle innstillinger -Dobbelklikk -  Velg så øverst til venstre på ny side System og dobbeltklikk.  Venstre side har du nedover Lagring dobbelt klikk -  se her

(klikk på se her)

(Innlegget ble redigert 28.06.20 20:23)

Herinacius
HerinaciusInnlegg: 6881
28.06.20 20:54
JOlsen: Men jeg finner den ikke , er det ikke nok å gå på diskopprydding? Hvordan finner jeg mapper i Windows?

Det er vel slik at du ikke har åpnet Windows-mappen før i utforsker så vises ingen av mappene i den. Du må klikke på Windows-mappen, så gi deg selv Admin-rettigheter til å gå inn i den. Dermed blir mappene i Windows-mappen synlig. Diskopprydding burde vel slette midlertidige filer ja.

Mapper finner du i utforsker, du bruker vel den avogtil? Windows-mappen med undermapper er altså låst for brukere i utgangspunktet.

Torotto
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg