Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Casio; verdens dårligste

NYTT TEMA
lotrudi
lotrudiInnlegg: 1
07.06.06 09:45

Her er utdrag fra mail veksling med Casio...

Subject: Blits til Exilim EX-Z3

Hei,

Blits lampa er røket og jeg trenger en ny.
Hva koster den ?

Mvh.
Øystein

Hei

Deler som kamerat må åpnes for å bytte er det kun autoriserte verksted som får kjøpe.
For eventuel reparasjon kan du kontakte www.camera.no.

Mvh
CAsinus as

Service & Support

Hei,

Har snakket med www.camera.no og de vil ikke selge meg delen...
De sier jeg må sende inn kameraet og det koster meg 1.500,- kroner...
Det eneste jeg trenger er blits lampa som koster noen få kroner...

Kan du hjelpe, eller må jeg skifte kamera pga. dette !?

Mvh.
Øystein
--------

Hei

Som jeg sier i mailen nedenfor, det er kun autoriserte verksted som får kjøpe slike deler.
Slike deler blir ikke solgt til privatpersoner.

Mvh
CAsinus as

Service & Support

Hei igjen,

Men når verkstedet ikke vil selge meg delen igjen, hva gjør jeg da ?
Jeg kan jo ikke reparere kameraet for 1.500,- kroner bare fordi blits lampa er røket.

Vil dere ikke hjelpe meg med dette ?

Mvh.
Øystein
----------

Hei

Som jeg sier i mailen, slike deler selges ikke til privatpersoner.

Mvh
CAsinus as

Service & Support

Fantastisk så hjelpsom du var, du kan jo tippe om neste kamera blir et casio...
Finner det pressende nødvendigt å legge ut info om dette på nettet.

Tusen jævla takk for hjelpen !

Søppel firma!

(Innlegget ble redigert 13.02.19 16:52)

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11320
07.06.06 09:46
Ikke særlig bra nei..
Karajan
KarajanInnlegg: 10604
07.06.06 11:39
Et skrekkeksempel, utvilsomt, men jeg tror ikke Casio er alene om en slik kundebehandling. Her er det kostnadskontroll som er første bud, ikke service. Og du kan være sikker på at de har regnet ut at det er billigere å drepe servicekostnader enn å behandle kundene sine skikkelig.
csharp
csharpInnlegg: 1409
07.06.06 14:28
bare å skru ut blitzlampa og finne ut hva slags greie det er. du får helt garantert tak i en sånn i en eller annen butikk på nettet.

Astronaut
AstronautInnlegg: 298
07.06.06 23:52
Den godeste mr. salg & service sier det vel bare som det er, om enn på en lite hyggellig og kundeorientert måte. Får håpe for hans del at han hadde en dårlig dag... Er vel muligens ikke å forvente at han har en pære klar på kontoret til deg, og da har vel de en ganske klar politikk på at de skal henvise alle til camera.no. Når det er sagt, kan jeg godt forstå frustrasjonen, dette er en filleting det burde vært enkelt å ordne opp i. Synes kanskje det er like drøyt av verkstedet som nekter å selge deg ei pære.

Vil det være fullstendig umulig å oppsøke en forhandler og prøve å ta det den veien? Min erfaring er at folk generelt er veldig mye mer hjelpsomme og serviceinnstilte når du møter dem ansikt til ansikt enn over telefon/e-post. Det er en grunn til at internettbasere selskaper ofte kan tilby lavere pris enn andre, da ting som kundeservice gjerne ikke er det som prioriteres høyest.
monsanto3
monsanto3Innlegg: 2377
08.06.06 16:02
Hva hadde du ventet deg, lotrudi?
At Casio skulle oppmuntre til at folk prøver å pelle fra hverandre digitalkameraer på egen hånd?

Å nei, grunnen til at de henviser til et "godkjent" verksted er at de nettopp vil unngå at folk ødelegger kameraene sine med forsøk på egne reparasjoner.
Det er ikke det minste rart, synes jeg.

Men det kunne de jo ha fortalt deg i klartekst.

"Dette er reisen til Kina, gutt, det er klart du skal til Kina, bare synd at det vil ta adskillige måneder å komme dit"
sentry3
sentry3Innlegg: 1656
09.06.06 21:24
monsanto3 skrev:
Å nei, grunnen til at de henviser til et "godkjent" verksted er at de nettopp vil unngå at folk ødelegger kameraene sine med forsøk på egne reparasjoner.
Det er ikke det minste rart, synes jeg.

Mons -

Du har sikkert rett, ikke minst på grunn av alle ubehagelige diskusjoner m.h.t. garanti etc etter at folk har forsøkt å reparere noe selv. En annen grunn er helt sikkert en avtale de har med forhandlernettet om å ikke legge til rette for "gjør det selv"-reparasjoner, siden verkstedene antakelig tjener mer på reparasjoner enn på salg av kameraer, og jeg skjønner også godt at et verksted ikke er interessert i å være delebutikk for alle som kjøper kamera på nettet.
Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
20.06.06 09:01
Kan noen produsenter KREVER at du må reparere deres produkter i bestemte bedrifter ? Kan man ikke si at man selv ønsker å velge hvor man skal foreta reperasjonen ? Hva med å dra til din lokale fotobutikk og be dem bestille delen for deg ?

I mangel av flere smarte ideer kan en mulighet være å kjøpe et tilsvarende defekt kamera på f.eks. ebay og ta deler derfra.
Klikk for å gå tilbake til toppen