Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen som har kjøpt fotolerret?

NYTT TEMA
FFK1903_
FFK1903_Innlegg: 9446
03.04.09 13:17

Hadde en tilgodelapp på FotoKnudsen. Ettersom jeg ikke fant noe spesielt å bruke de 250 kronene på, hoppet jeg på et tilbud de hadde på fotolerret. 20x20 cm.

Prøvde meg med dette bildet. Ikke akkurat toppkvalitet, men sendte det nå avgårde med den orginale oppløsningen på 3000x2000 eller hva det er. I bestillingen fikk jeg beskjed om å stille inn bildet, for de ytterste delene av bilde ble brukt til å brette rundt rammen.

Det stemte jo ikke helt. Et par millimeter var brukt rundt kanten, resten var hvit. Og kvalitet den var så ræva at jeg ikke kommer til å henge det på veggen. Det så ut som noen hadde tatt bildet og gjorde det om til et dvask akvarellbilde eller noe. Gromsete og jævlig. Er det virkelig slik kvalitet på et lerret skal være? I så fall må jo kvaliteten i større format bli helt jævlige?

FotoKnudsen kom vel midt på treet i "TV2 Hjelper Deg" sin test, men jeg håper virkelig Japan Photo virkelig har mye bedre kvalitet på bildene. Utskriften minnet litt om det jeg selv fikk ut på en blekkskriver for 10 år siden.

Scarponi
ScarponiInnlegg: 100
03.04.09 15:06

Det er veldig typisk det du skriver.

Lerretbildene som tilbys fra de forskjellig standardleverandlrere har i beste fall svært varierende kvalitet. Du kan ikke tenke kvalitet men motiv. Du må skarpe opp veldig og skru opp fargene skikkelig før du sender det.
Det vil si, det funker greit til bilder av barna, fordi da er barna viktigere enn kvaliteten på bildet.

Skal du ha lerret må du bruke proffskriver. Ta heller kontakt med en hobbyfotograf og hør om han kan printe på lerret for deg.  

Kjell_Magnum_45
Kjell_Magnum_45Innlegg: 178
16.04.09 21:15

Interessant...sitter i disse dager og vurderer fotolerret 20x30 cm hos Japan Photo. Du har ikke lyst å ta et bilde av fotolerretet slik det ser ut?

Ser at JP anbefaler oppfløsning på 1600x2400 for 20x30.  Skulle vel tro Foto Knudsen ikke har så avvikende fra dette, således holder du deg jo bedre en anbefalt oppløsning

FFK1903_
FFK1903_Innlegg: 9446
19.04.09 16:31
Kjell_Magnum_45: Interessant...sitter i disse dager og vurderer fotolerret 20x30 cm hos Japan Photo. Du har ikke lyst å ta et bilde av fotolerretet slik det ser ut?

Det kan jeg godt, skal se om jeg husker på det i morra, ellers så er det bare å mase :o)

kemma
kemmaInnlegg: 1
30.06.09 21:17

Jeg har bestilt på lerret hos Japan Photo og Foto Knudsen før.

Ble veldig misfornøyd!! utrolig dårlig kvalitet!

Laaang leveringstid!

I sommer bestilte jeg hos Photo Scenario,

ett fotogalleri i Fjordgata i trondheim.

Ble veldig fornøyd. Skikkelig kvalitet! Fikk det på to dager også!

De printer til private på samme måte som til utstillerne sine.

Link til hjemmesiden deres: www.photoscenario.com

Verd å prøve, gode priser har de også!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg