Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ta opp fra pc til dvd opptaker

NYTT TEMA
Felix_25
Felix_25Innlegg: 3326
29.05.09 23:33

finnes det en mulighet f.eks og koble pc til tvn? slik at jeg får feks tatt opp med min dvd opptaker ting fra youtube etc.

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
30.05.09 01:33

Det er ganske vanlig med TV-utgang (s-video) på moderne skjermkort, det er litt mindre vanlig på billige lap-tops.

Kan være kjekt å vite modellnavn på både PC og DVD-recorder.

Crane9
Crane9Innlegg: 546
30.05.09 02:17

Ja, hvis du har TV-utgang på skjermkortet ditt, og lydutgang (f.eks. hodetelefonutgang) på PC-en.

Jeg bruker min laptop av og til til dette, for å ta opp diverse videoklipp fra nettet og annet.

Jeg kobler S-video-utgangen på laptopen til inngangen i fronten på DVD-opptakeren, og en kabel fra hodetelefonutgangen til lydinngangen i fronten på DVD-opptakeren.

I tillegg må jeg stille inn skjermkortet til å sende TV-signal ut. Dette gjøres via "Kontrollpanel-Skjerm".

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3326
30.05.09 17:39
Topguy: Kan være kjekt å vite modellnavn på både PC og DVD-recorder.  

Det er en Acer emachines E510 hvis det hjelper. DVD opptakeren er en Pioneer DVR-550

3itmarck
3itmarckInnlegg: 7809
01.06.09 02:36

Hvorfor surre med sånt, når du kan laste ned fra Youtube o.l. med hjelp av dedikerte Firefox-utvidelser, for så å konvertere nedlastet FLV/MP4-video til MPG2 med Super? Brenne til DVD gjør du enkelt i CDBurnerXP. Enkelt, proft og gratis.

(Innlegget ble redigert 01.06.09 02:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen