Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjemmekinoer i de tusen hjem

NYTT TEMA
arsjavin23
arsjavin23Innlegg: 45
11.06.09 15:36

Hei. Jeg tenkte å starte en tråd hvor man kan fortelle litt om sitt eget hjemmekino hjemme hos seg selv. Her er det ment at man kan diskutere og snakke om andres hjemmekinooppsett, høyttalere og tv. Jeg kan starte med mitt høyttalersystem:)

Tv- Samsung LE40A559.

Fronthøyttalere, Center og Bakhøyttalere- Jamo S606HCS3 Høyttalerpakke.

Forsterker- Pioneer VSX818VK Surround Reciver.

Hodetelefon til anlegget- AKG Headset K701.

Her kan man ytre sine meninger om hverandres hjemmekino- valg. MVH Arsjavin23=)

Alex_de_Large
Alex_de_LargeInnlegg: 105
19.06.09 00:27

Godt initiativ og fin hjemmekino!!

Siden ingen andre har svart enda kan jo jeg ta min hjemmekino:

TV-Panasonic TH - 42PX80

Surround receiver - Yamaha RX-V1900

Fronthøyttaler - System Audio SA1750

Senterhøyttaler - System Audio SA720AV

Bakhøyttaler - System Audio Talent

Blu-Ray spiller - Pioneer BDP-51FD

Hodetelefon - Sennheiser RS130

Utenom dette finnes det også noen spillekonsoller og dekoder i racket.

Alt av hjemmekino utstyr er kjøpt det siste året, etter gjenopptakelse av en gammel interesse. Ellers kan det sies at jeg mangler en subwoofer og kanskje en effektforsterker. Men alt til sin tid, og kostnad.

Alex de Large

(Innlegget ble redigert 19.06.09 00:27)

Billbabba
BillbabbaInnlegg: 10955
20.06.09 18:46
arsjavin23: Hei. Jeg tenkte å starte en tråd hvor man kan fortelle litt om sitt eget hjemmekino hjemme hos seg selv. Her er det ment at man kan diskutere og snakke om andres hjemmekinooppsett, høyttalere og tv. Jeg kan starte med mitt høyttalersystem:)

Forsterker: Denon AVC A 10 SE THX

DVD: Denon DVD 2200

Senter: B&W LCR6 S2

Front: selvbygd Peerless 1stk 8" bass 1 stk 1" diskant. deling 300/2700. Korrigert ved 50Hz. (topp problem)

Bak: Sammi selvbygd. 1 stk 6,5" 1 stk 3/4" diskant enkel deling 5000Hz ingen korrigering, bygd for midlertidlig løsning. (men ikke skjedd noe på 5 år)

Tv: 50" Plasma Samsung.

Sub tatt vekk. siden jeg brant ellement og forsterker. Dynabel forsterker og Vega 124 sub. Kjøpt ny Zachary forsterker, men får ikke tak i ny Vega 124. (pent brukt)

eknaD
eknaDInnlegg: 3943
20.06.09 19:50

Tv: Panasonic 42"PX80

Anlegg: Yamaha RX-V1900

Bluray: Denon1800

Tvkilde:GetHDpvr

Høytalere: Front Dynavoice M65

Center, Cerwin Vega 5C

Side: Dynavoice magic F6pianolakk

Subwoofer: XTZ 12"pianolakk

Er mest fornøyd med tv, anlegg og subwoofer. Er veldig glad i Dynavoice M65 men de matcher desverre ikke så godt til Yamahaen med musikk. Til film er de fenomenale...

Jeg ser etter en bedre høytalermatch, eventuelt en bedre stereoløsning med feks rør, forsterker med delt del/prosessorinngang eller en egen stereoforsterker...

En annen ting som skal kjøpes er projektor, tråler bruktmarkedet for dette og stereoforsterker...

(Innlegget ble redigert 20.06.09 19:51)

Blaamann_1
Blaamann_1Innlegg: 3662
22.06.09 00:09

TV Pioneer LX5090| Receiver Denon AVR 3803 | PS3 | Sony BDP S550 (Blu-ray) | Dali Suite 2.8 (front), Suite R0.8 (bak), Ikon Vokal 2 (senter), Energy ES8 (sub) | Canal Digital HD-PVR |

Blir nok en ny receiver etterhvert da den "gamle" Denonen ikke har HD-dekodere. Kjøpte imidlertid en Blu-ray spiller med interne dekodere, som jeg overfører via multichannel inngangenr. Det får funke inntil videre. 

Kuroen er imidlertid helt rå. Plasma forever (nesten :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg