Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

speilrefleks eller ”superzoom”

NYTT TEMA
lab69

lab69
19.08.09 15:50

Hei

Jeg vurderer å investere litt i nytt kamera. I den anledning lurer jeg på hva som vil passe best av speilrefleks eller ”superzoom” kamera. Det jeg ønsker er å kunna ta normale bilder av folk og natur. Jeg er helt amatør og trenger et enkelt kamera. Jeg ønsker å ha muligheten til å ta flere bilder i raskt rekkefølge. Jeg ønsker også å ha muligheten til å zoome en del. Pris er selvfølgelig et spørsmål og bør være ”lavest mulig” men selvfølgelig ikke slik at det går ut over kvalitet og brukervennlighet.  Batteri levetid er også viktig. Hva syntes dere at jeg bør gå for?

LaB

Topguy

Topguy
19.08.09 15:59

Høres ut som SuperZoom er tingen for deg.

Astral

Astral
19.08.09 17:55

Kjøp en pent brukt speilrefleks? Det er mye okej i superzoomsjiktet, men de jeg kjenner som har kjøpt slikt har ofte angret etter en stund pga begrensningene et slikt kamera har.

lab69

lab69
19.08.09 19:00
Topguy: Høres ut som SuperZoom er tingen for deg.

hei

hvorfor mener du at superzoom er det beste? hva er fordelene med det i steden for speilrefleks?

lab69

lab69
19.08.09 19:02
Astral: Kjøp en pent brukt speilrefleks? Det er mye okej i superzoomsjiktet, men de jeg kjenner som har kjøpt slikt har ofte angret etter en stund pga begrensningene et slikt kamera har.

oki

hva er de begrensingene som har gjort at de har angret?

Astral

Astral
19.08.09 20:31
lab69: oki hva er de begrensingene som har gjort at de har angret?

Ikke utskiftbar optikk (dette er nå mer vanlig da), dårlig bildekvalitet når en zoomer fullt ut, litt mer amputert i forhold til utbygging, innstillinger og ekstrautstyr. Slike ting. Speilrefleks er mye bedre, og gir deg større frihet.

PANTEREN_8

PANTEREN_8
19.08.09 20:35