Til trådstarter.
Gå for LG som gir mest tommer, LG har dessuten meget bra kvalitet på flatskjermene sine. Mye for pengene.
-En annen ting... flatskjermer av nyere dato KAN panorere dårlig i enkelte tilfeller...
Det vil si når innstillingene til tv er helt feilinnstilt... Det er de gjerne i butikken.
Klart da kan du jo ha på 100hz samtidig som selgeren sier til alle og enhver at han har på både ultraclear wiew, brightpanel, blacklevel plus, pictureenhancer og sharpness på 100%.... Vedsiden av alt dette pjattet er sef kontrast også skrudd opp på 100%
Det er standar i hver eneste butikk jeg har vært i... Jeg var innom Elprice for å se på plasma og jeg måtte rett og slett le av hvordan de hadde stilt ut tvn jeg skulle ha. Samme for Elkjøp btw.
-Vil du ikke at tvn skal ha mye lys da? Fikk jeg høre fra butikkbetjeningen
Klart har du sånne forhold (dvs i butikk) så er det nok like greit å skru på 100Hz, men da har du iallefall ikke noe bra bilde uansett.
Du justerer bildet ditt sånn at det takler panoreringer OG samtidig har bra bildekvalitet. Det gjør du ikke med 100HZ, det gjør du rett og slett med bildeinnstillingene. Kontrast spesielt....
Hovedregelen er at du skrur av alt det tullet, fargerom, pictureenhancer, blacklevel, etc.
Det eneste som har noe for seg sånn jeg har opplevd det både med LCD og Plasma er fargetemperatur innstillingene OG Cinema innstillingen. Resten fikser du med et riktig innstilt bilde...