Jeg vil gjerne slenge meg på denne....
Gå for Plasma!! :)
Plasma bruker slett ikke så mye strøm lenger, de nye modellene til LG og Panasonic har mer enn halvert strømforbruk. Samsungs plasma har gått ned tre ganger så mye i strømforbruk, samtidig har de alle forbedret bildekvaliteten med mer avanserte bildeprosessorer.
Alt er sef gjort for å møte EUs nye strømkrav....
Så over til noe annet, Plasma er slett ikke død... Snart får du også Plasma med bakgrunnsbelysning også... :)
Når det gjelder bildekvalitet og liv i bildet, det som gjør at vann ser herlig ut, Ild ser herlig ut, hud ser herlig ut... Det får du egentlig kun i samme grad på Plasma idag.
Når det er sagt så er LED pent å se på, men like mye dybde og liv har den ikke...
Plasma er herlig på spill! Har aldri sett noen LCD som kan slå denne bildekvaliteten og bevegelsesresponsen.
Plasma er helt utrolig på TV, det være seg vanlig SD fra tvantenne eller HD fra kabel/parabol. Vanlig TV er knallbra og HDtv sendinger ser nydelig ut. Gamle støle "Bonanza" på Tv2 ser feks enda nydeligere ut enn den gjorde på billedrørs-TVn. Det samme gjør Det får du garantert ikke med LCD/LED på vanlige tvsendinger av samme slag.
Plasma er best på film! Dvd er skarpt og nydelig, og bluray er enda bedre... Sortnivå og liv gjør rett og slett film til en nytelse på Plasma. Vi snakker om filmglede her... Vi bør vel ikke komme inn på å tørre se en gammel DVD på LCD eller LED... det ville blitt trist.
Så litt om LED, da Samsung hovedsaklig...
LED er ny teknologi, de nye led tvne koster noe vilt mye iforhold til bildekvaliten mener jeg. Spørsmålet du bør stille deg er vel om du er villig til å betale så mye for ny teknologi som sannsyneligvis ikke er helt ferdig utviklet enda. Snart kommer jo OLED og full LED feks.
Forslaget mitt er at du kjøper en rimeligere Plasma på 50 tommer idag og om du absolutt vil ha LED så kjøper du det om ett år når teknologien og ikke minst prisene har blitt enda bedre...
Pioneer Kuro er fortsatt best på bildekvalitet, og sist jeg så i et blad denne måneden så var Panasonic hakk i hel.
Dette er begge Plasmaer og begge har referansemodellene i bransjen...