Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny TV

NYTT TEMA
patmac

patmac
15.09.09 10:14

Hei,

Er på utkikk etter ny tv etter å ha flytett ut. Den vil i hovedsak bli brukt til å spille Playstation, se blueray samt fotballkamper. Da jeg bare leier og er student ønsker jeg en ikke alt for dyr tv, planen er egentlig å ha den i 3-4 år. Regner med at ca. 40" skal holde fint. Prisen vil jeg helst ikke skal overstige 7 000.

Har dere noen forslag? Burde jeg gå for full HD, eller holder det med HD ready?

Samtidig trenger jeg et "hjemmekino" anlegg, helst slanke høye høytalere med Ipod tilgang. Pris helst ikke over 4000.

hillebillys

hillebillys
15.09.09 17:25

Da prisen på full hd er så lav ser je gingen grund til og ikke kjøpe det.
Men når det er sagt så er det ikke sikkert din bruk eller dine krav krever full hd.

på tv'r så er vel Samsung, LG, Philips, Panasonic, sony merker og se på. (virkølig rekke følge) ja det finnes noen flere som er gode.

Jeg har havnet på Samsung. Men har hørt att hvis du velger plasma så er ikke Samsung best på det.

7000,- er nok de mindre modelene du må sikte på. Samsung LE40B555A5W koster 7 290 

på hifiklubben. En kompis skryter fælt av en panasonic lcd som han skal kjøpe, men har ikke klart og tyne ut mere en att den er 40"

hjemmekino til 4000?   blir vel bare forsterker det. eller slike plastic minigreier med dvd og alt i ett. og dermed forsviner poenget med lcd/plasma tv.

3itmarck

3itmarck
16.09.09 19:30

Du trenger strengt tatt ikke Full HD med mindre du har for vane å sitte én meter unna og stirre på detaljer i bakgrunnen. Selv har jeg en skamrost Full HD 46" LCD, og ærlig talt er ikke forskjellen i opplevd oppløsning verdt å snakke om i direkte sammenligning med en eldre, billig Samsung HD-ready 42" plasma. Sitteavstanden er vel omlag 2,5 meter. Det skal også sies at optikeren skrøt av skarpsynet mitt. Og dermed kan du fint ta med Panasonic X10, mener jeg. En glimrende TV på alle måter, som passer til såvel film som sport og spill, grunnet naturlig god bildedynamikk, knapt målbar responstid og minimalt inputlag. Pris hos Elprice er for tiden 5499,-

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg