Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problemer med Riks TV

NYTT TEMA
Rune_0

Rune_0
18.09.09 18:50

Jeg fikk min Riks TV boks og kort i dag.

Jeg puttet kortet inn i boksen og koblet den til tv.

Jeg får bare inn NRK1,NRK2 og NRK3.

Hvis jeg trykker meg fremm til tv2 eller andre kanaler blir skjermen svart og det lyser et rødt error lys på boksen.

Hva kan være problemet?

Rune_0

Rune_0
18.09.09 19:19

Klarte og løse progblemet selv ved hjelp fra Riks TV

hillebillys

hillebillys
18.09.09 19:57

andre kan værra interisert i løsningen.
hadde du giddi og skrevet litt om det?

Rune_0

Rune_0
19.09.09 19:28

Det var bare Riks TV som ikke hadde aktivisert kortene enda.

hillebillys

hillebillys
19.09.09 19:29

hehe oki-

samme problemstilling kan en få med viasat og cd

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 09:10

Skulle ønske jeg kunne luke ut National Geographic og Discovery. De har sendt de samme programmene på rullering i to år.

Til og med reklamene går på rotasjon. Dessuten avbryter de stadig den reprisen man ser på med egenreklame for nettopp det man sitter og ser på.

Tror senderen er en bank med billige programmer som er innstilt på random play.

At sporten er borte driter jeg i, men de kunne jo sendt noe annet i stedet for å la oss betale for ikke noe. Kanalen er jo bare blitt svart, mens prisen nettopp ble satt OPP.

(Innlegget ble redigert 20.09.09 09:12)

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 09:14

Jeg vurderer sterkt å si opp alle ekstrakanaler, sånn at bare NRK kommer inn. Filmene streamer jeg fra nett, eller røsker med en DVD til en billig penge fra butikken.

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 09:18

Musikken på "The Voice" suger, og man kan få epilleptisk anfall av å se på et par videoer som er klippet ned til 1- sekunds- klipp. Himmel og hav, for et sabla sirkus, og så mye dårlig musikk hvor sexy damer vrikker på seg.

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 09:21

Hele Riks- TV er en gedigen skuffelse, det trengs en voldsom skjerping, og jeg er ikke alene om å slakte dette.

Det er absolutt på trappene å kaste dette ut og velge noe annet.

Riks- TV har ingen særlig framtid dersom de fortsetter å drite i kundene. Det sjabre nivået beviser at reklamefinansieringen ikke skaffer nok penger, hadde det fungert ville vi sluppet å se repriser hele tiden.

(Innlegget ble redigert 20.09.09 09:23)

cbx750f85

cbx750f85
20.09.09 13:51
gammel_mann: Skulle ønske jeg kunne luke ut National Geographic og Discovery. De har sendt de samme programmene på rullering i to år. Til og med reklamene går på rotasjon. Dessuten avbryter de stadig den reprisen man ser på med egenreklame for nettopp det man sitter og ser på. Tror senderen er en bank med billige programmer som er innstilt på random play. At sporten er borte driter jeg i, men de kunne jo sendt noe annet i stedet for å la oss betale for ikke noe. Kanalen er jo bare blitt svart, mens prisen nettopp ble satt OPP.

Jeg er nok enig med deg at det er veldig mye reprise TV på de nevnte kanaler, og det er veldig synd, fordi det ellers er veldig mye interessant der.

cbx750f85

cbx750f85
20.09.09 16:18
gammel_mann: Hele Riks- TV er en gedigen skuffelse, det trengs en voldsom skjerping, og jeg er ikke alene om å slakte dette. Det er absolutt på trappene å kaste dette ut og velge noe annet. Riks- TV har ingen særlig framtid dersom de fortsetter å drite i kundene. Det sjabre nivået beviser at reklamefinansieringen ikke skaffer nok penger, hadde det fungert ville vi sluppet å se repriser hele tiden.

Men jeg ser ikke helt sammenhengen med kritikken av enkelt kanaler, og legge skylden på Riks TV........  Programpakken er rimelig lik det du får fra fra andre leverandører som standard.

Men om du er så missfornøyd så virker det som en god løsning som du sa og kutte ut hele kodekortet, og bare få NRK kanalene, og bruke andre metoder for å se noe annet.

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 19:11
cbx750f85: Men jeg ser ikke helt sammenhengen med kritikken av enkelt kanaler, og legge skylden på Riks TV........ 

Det er nok riktig, de kanalene jeg drar fram er verstingeksempler. Andre kanaler sender jo film nå og da, det kjedelige er at man har sett filmene så mange ganger før. Hvor mange ganger har James Bond blitt brukt som fyll mellom reklamene?

Det samme gjelder Carl&Co og den andre serien, hvor mange ganger har det gått nå? Jeg er lei av Mythbusters når det sendes for ørtende gang. Air Crash for tiende gang på rotasjon, er vi fullstendig nek i pappen?

Til og med South Park er inne i en ny repriserunde, IGJEN!

Det er en hel verden der ute som lager ting, det er vel ikke for mye å forlange at kanalene skal legge to pinner i kors for å GI kundene noe? Vi betaler for dette.

gammel_mann

gammel_mann
20.09.09 19:15

Jeg satt og jablet her tidligere i dag, og TV sto på. Husker ikke hvilken kanal det var, kanskje den som sendte reprise på gårsdagens nyheter, men jeg så i øyekroken at de sendte om igjen en episode av "Alias Smith & Jones" som jeg så på den gang jeg var barn. Ikke noe nytt her, det var den samme episoden som de sendte for to uker siden. Fabelaktig.

Og nå kommer sikker Hotel Cæsar, Dynastiet, Silke osv utover. Men først må de kjøre ferdig Baywatch for 100. gang.

(Innlegget ble redigert 20.09.09 19:18)

cbx750f85

cbx750f85
20.09.09 19:54
gammel_mann: Det er nok riktig, de kanalene jeg drar fram er verstingeksempler. Andre kanaler sender jo film nå og da, det kjedelige er at man har sett filmene så mange ganger før. Hvor mange ganger har James Bond blitt brukt som fyll mellom reklamene? Det samme gjelder Carl&Co og den andre serien, hvor mange ganger har det gått nå? Jeg er lei av Mythbusters når det sendes for ørtende gang. Air Crash for tiende gang på rotasjon, er vi fullstendig nek i pappen? Til og med South Park er inne i en ny repriserunde, IGJEN! Det er en hel verden der ute som lager ting, det er vel ikke for mye å forlange at kanalene skal legge to pinner i kors for å GI kundene noe? Vi betaler for dette.

Jeg er på ingen måte uenig med deg.

Men "skyt ikke budbringeren" er det vel ett uttrykk som heter..... Det er ikke Riks-TV sin skyld at ingen kanaler tør satse på noe utenom det som desverre er blitt "tradisjonen".  Blir ikke noe bedre av å bytte til andre leverandører. Men en fordel derimot du har som Riks-TV abbonent er å kunne kutte ut kortet, og dermed ikke betale noe fast avgift i det hele tatt.......... ( bortsett fra lisensavgiften da....... )

Men akkurat nå sitter jeg å ser på "Hvem kan slå Ylvis". Og det er ganske underholdene, og litt nytt. Så det er noen glimt innimellom.

gammel_mann

gammel_mann
21.09.09 20:46

TV- kvelden min starter snart!

Nyhetene på NRK klokka ni.

Etter det slår jeg sannsynligvis av igjen, jeg har masse å gjøre i kveld.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg