Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hente ut opptak fra GET's PVR-box

NYTT TEMA
Slemtig3r

Slemtig3r
25.09.09 14:38

Det virker som at GET har deaktivert USB portene og alle andre muligheter for kundene å kopiere opptakene inn på et større egnet medium.

Noen som har forsøkt å hente ut data og som har klart det?

FrancescoTotti

FrancescoTotti
25.09.09 14:47

USB-porten er ikke der for at man skal kunne hente ut opptak. Det er vel heller for firmware-oppdatering eller noe sånt.

Beretta

Beretta
25.09.09 16:14

Her er teksten fra Get's nettsider med spørsmål og svar:

"På grunn av opphavsrettslige forhold har du kun tilgang til dine opptak via PVR dekoderne, og kan ikke kopiere disse til PC. Du har kun tilgang til opptakene dine så lenge du har betalende abonnement på kanalen du har gjort opptak fra. "

(Innlegget ble redigert 25.09.09 16:15)

hillebillys

hillebillys
25.09.09 18:49

hærlig..  Det betyr vel att hvis du sier op tv 1000 så vil filmer slettes eller sperres....

lurer på om parabol selskapene har lignende kontroll.

Beretta

Beretta
25.09.09 22:40
hillebillys: hærlig..  Det betyr vel att hvis du sier op tv 1000 så vil filmer slettes eller sperres....

Jepp! Jeg kan forsåvidt forstå det. Med digitalteknologien som er på full fart inn, så får man opptak av filmer med relativ god kvalitet. Tror ikke filmbransjen er så interessert i at slikt kan kopieres og spres.

hillebillys

hillebillys
25.09.09 23:50
Beretta: Jepp! Jeg kan forsåvidt forstå det. Med digitalteknologien som er på full fart inn, så får man opptak av filmer med relativ god kvalitet. Tror ikke filmbransjen er så interessert i at slikt kan kopieres og spres.

er jo rimligre og leie en film på videokjelleren en og betale for tv1000 ol.
i snitt er det vel 3 bra filmer der i mnd.

og hvis en vil så får en jo langt bedre kopi fra en dvd eller blue-ray

Men jeg ser ikke noe slikt på viasat, dem har derimot en mulighet slik att du kan se fra pc'n over internet. med viasat ondemand, med mulighet for og lagre....

Beretta

Beretta
26.09.09 11:55

Skal nok ikke se bort fra at det kan ligge en sperre som hindrer kopiering der også.

Men kan man det, så er det jo greit for min del! :o)

Slemtig3r

Slemtig3r
26.09.09 18:08

Jeg har forstått at GET gjør dette for å ikke irritere rettighetshavere, men dette er da ikke noe nytt. Vi har hatt frittstående opptakere i årevis og vhs maskinen har eksistert i mange tiår!

Jeg har ikke nødvendigvis noe stort behov for å kopiere ut opptakene, men dekoderen leveres med alt for liten diskplass. 1 TB bør være minimum! Dessuten blir dekoderen treg når man har lite diskplass igjen!

Pinglete GET!

cbx750f85

cbx750f85
26.09.09 18:15
Slemtig3r: Det virker som at GET har deaktivert USB portene og alle andre muligheter for kundene å kopiere opptakene inn på et større egnet medium. Noen som har forsøkt å hente ut data og som har klart det?

Er nok samme greiene som meg Altiboks og rettigheter o.s.v. som også det er svart på tidligere........ Så det er nok ikke mulighet til å hente ut direkte digitalt.

Men det burde være mulig å spille inn på "gammel måten" ved hjelp av ett slikt TV kort. Eller noe tilsvarende. 

Har ikke finni noe som kan ta HDMI eller DVI direkte inn på PC-en.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg