Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tilkoblingshjelp

NYTT TEMA
superted

superted
14.01.10 09:28

Skal sette opp nytt surroundanlegg hos en venninne, og får det ikke helt til å gå opp, så før jeg kjøper nye kabler etc så tenkte jeg det var greit å få litt bistand :P

Anlegget har både optiske utganger, 2x HDMI, scart, phono etc. Tven er en litt eldre flat-tv og har kun DVI, scart og selvsagt sånn god gammeldags antennekabel :)

Det som gjør det litt komplisert (ihvertfall i min enkle verden) er at hun har da en tv-boks, som sender signalene via scart inn i tven, og hun har pcen nesten alltid koblet på tven. Hvordan skal man koble anlegget til hva for at tven skal kunne sende bilde fra pc og tv-boks, og alltid kjøre lyd gjennom anlegget?

Det er en dvd-spiller også, men den brukes ytterst sjeldent.

Dette er formulert ihht den kunnskapen jeg besitter om temaet, så ja - jeg trenger bistand ;)

På forhånd takk!

Topguy

Topguy
14.01.10 10:10

Det du bør få til er at Dekoder, PC og DVD nå kobles direkte til surround-anlegget og at det er den som brukes til å skifte mellom enhetene. Og at TV helst bare er koblet til denne.

Om dette er mulig er litt vanskelig nå du ikke skiller mellom hva som er utganger og innganger i beskrivelsen din. (sende en link til modellen av surround annlegget ville nok hjelpe)

Hvis anlegget har HDMI ut så finner du lett en HDMI til DVI kabel for å koble til TV'n, men om anlegget kan konvertere SCART til HDMI er jo ikke noe jeg kan svare på. (ennå)

superted

superted
14.01.10 11:47

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507143

Topguy

Topguy
14.01.10 13:17
superted: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507143

Your screwed...

superted

superted
14.01.10 15:12

Å? :P

InnocentBystander

InnocentBystander
14.01.10 21:45
superted: Å? :P

Eg går ut frå et det Topguy siktar til er at det dårlig med inngangar på det anlegget.

Det betyr at du ikkje kan kopla andre signalkilder gjennom anlegget, som du kan med større anlegg.

Det betyr at du ikkje kan få lyden frå PC eller TV boks gjennom anlegget. Det er eit lite håp, og det er at det er inngang for MP3 spelar (minijack). Den kan evt brukast til å kopla inn lydsignal frå TV-boks eller PC, men det kan bli problemer med signalnivåer og slikt rusk. Likevel sikkert verd eit forsøk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg