Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tivoli Audio Music System

NYTT TEMA
finanskisen

finanskisen
14.01.10 12:47

Er det noen som har testet ut dette systemet. Synes prisen er litt drøy. Lurer også på hvordan høytalerne er, og lyden i og med at høytalerne står ganske tett.

franzsigel

franzsigel
14.01.10 14:20

Tivoli har generelt meget god lyd, men du kan sikkert få mer lyd for pengene andre steder.

Og du har helt rett i at det er en begrensing at høyttalerene står tett. Så du vil få nok få bedre lyd om du går for 2-høyttaler-modellen

Men hva skal du egentlig bruke systemet til?

Personlig synes Tivolien du linket til er litt unødvendig. Skal den brukes som "hoved-stereoanlegg" så får man som sagt mer lyd for pengene om man kjøper en tradisjonell forsterker/høyttalere

Skal man kun bruke den som en radio, på et kjøkken/soverom, så er egentlig Tivolis klassiske monoradio mer enn god nok.

Skal man bruke den til å koble til en iPod så er antagelig B&W Zeppelin både bedre og billigere (uten at jeg har testet de to opp mot hverandre)

Men om du har et mindre rom hvor du absolutt trenger en CD-spiller, så er Tivoli-systemet sikkert ikke dumt...

finanskisen

finanskisen
14.01.10 15:03

Var ikke klar over at den kom oppdelt. Er det samme modellen ellers ?

Anlegget skal brukes som stueanlegg, så jeg deler din oppfatning om at det da er bedre å gå for et tradisjonelt stereo/audioanlegg. Prismessig ligger også Tivoli ganske høyt. Men så er det dette med damer og design da vet du :) De vil jo helst ikke at høytalere og slikt skal vises i det hele tatt.

franzsigel

franzsigel
14.01.10 15:17
finanskisen: Men så er det dette med damer og design da vet du :) De vil jo helst ikke at høytalere og slikt skal vises i det hele tatt.

Defintivt et kjent problem. Heldigvis har det skjedd store utviklinger på høyttalerfronten de siste tiårene, så man kan få meget god lyd selv om man har ganske så små og diskre høyttalere.

Så man er ikke lenger nødt til å ha høyttalere på størrelse med en telefonkiosk. Går jo an å sjekke ut løsninger fra eksempel Bose (selv om jeg personlig ikke er så veldig glad i akkurat det merket) eller lignende design-orienterte produsenter. Slikt gir deg kanskje lite kred i hifi-kretser, men gjør tilsvarende stor lykke blant damene...

finanskisen

finanskisen
14.01.10 15:20
franzsigel: Slikt gir deg kanskje lite kred i hifi-kretser, men gjør tilsvarende stor lykke blant damene...  

Nei, vi skal vel være forsiktige med å påstå at "size matters". Det kan jo bli brukt mot oss ved andre anledninger :)

PANTEREN_8

PANTEREN_8
14.01.10 15:30
finanskisen: Nei, vi skal vel være forsiktige med å påstå at "size matters". Det kan jo bli brukt mot oss ved andre anledninger :)

Tivoli Audio låter bra.

Her en video om Tivoli Audio. LINK.

Mvh. Panter

RickiBK

RickiBK
14.01.10 16:59
finanskisen: Er det noen som har testet ut dette systemet. Synes prisen er litt drøy. Lurer også på hvordan høytalerne er, og lyden i og med at høytalerne står ganske tett.

Låter bra, men er slett ikke noe jeg for min del ville brukt pengene på.

De har klart å bygge opp et rykte ut fra dette at de plutselig var alene om "retrolyden" på sin model ONE.

Selv har jeg flere reiseradioer med bedre lyd, og skal jeg ha noe "større" så hopper jeg elegant over dette settet, rett og slett fordi det finnes så utrolig mye annet å bruke nær 10.000,- på.

(Innlegget ble redigert 14.01.10 17:01)

Klikk for å gå tilbake til toppen