Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjemmekinanlegg - HJELP

NYTT TEMA
Sisc

Sisc
15.01.10 03:19

Har tenkt å kjøpe meg et nyt hjemmekinoanlegg, men har 0 peiling. Jeg har et 46 tommers LED samsung TV (6-serien). Alt jeg vet er at jeg vil ha 5 høytalere og en woofer til en prisklasse rundt 3000 - 5000 kr.. Har også ps3 som jeg kan bruke som blueray spiller hvis dette kan hjelpe meg på prisen. Sånn rent designmessig så liker jeg best sånne slanke avlange høytaler. Jeg trenger ikke høytaler så spiller så veldig høyt (bor i kjellerleiglighet), men vil ha den følelsen at jeg får suround-lyd rundt meg. 

Kom med forslag. Er åpen for alt=)

Shangala_9

Shangala_9
15.01.10 08:39

Jeg sjekket hva som er på auksjon i dag, og i skrivende stund ligger disse høyttalerne på litt over tre hundre kroner. Jeg blir sikkert slaktet på grunn av at noe annet er bedre, men for folk som ikke er merkefreaks kan det dukke opp greie ting på netthandelen.

http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?Auksjonsid=18363277

zed

zed
15.01.10 09:18

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/receiver-forsterker/TXSR607B/onkyo-tx-sr607-receiver-sort

Så ville jeg ha kjøpt noen ok fronthøytalere og startet med disse, for så og kjøpe flere høytalere etterhvert.

Her ha du et 5.0 oppsett som jeg tror skal funke bra, Dynavoice lager bra høytalere.

http://www.surround.no/product/482129/Dynavoice-F-6-EX-Natural-Oak-5.0-pakke.html

Greit oppsett det der. Litt i overkant på pris, men sjekk surround.no, de har noen meget bra pakker for en ok pris. Total pris blir 6139.- pluss frakt. PS3 spilleren kan du bruke som blueray spiller.

Har selv Onkyo 807 forsterekeren, med en Cerwin Vega oppsett, funker meget bra.

(Innlegget ble redigert 15.01.10 09:21)

Sisc

Sisc
15.01.10 13:13

Takke for svar! Så det første jeg bør kjøpe er altså en forsterker. Ser det står at jeg koble til 9 høytalere på den forsterkeren, men jeg trenger jo ikke mer enn 5 høytalere og en sub. Finnes det ikke et billigere altarnativ?

alfaboy_8

alfaboy_8
15.01.10 19:32

Hvis du bare har mellom 3000-5000 kr, ville jeg ikke gått for surround i det hele tatt.. Det står ikke noe om hva slags forsterker du har heller...

Du sier bare at du bor i en kjellerleilighet og ikke noe om størrelsen på rommet.... men en kombinasjon som jeg har tro på er System audio Jiffy (soundgarden.no) og Proson rv-2050 (surround.no). For å få det under kr 5000. Jeg hørte Jiffy i et stort rom (ca. 50-70 kvm vil jeg tro) og ble veldig overrasket over at en sånn liten høytaler fylte rommet såpass bra. Da får du i det minste bra lyd, og slipper å høre det skurrer fra høytalere rundtomkring. 

Sisc

Sisc
16.01.10 04:37
alfaboy_8: Hvis du bare har mellom 3000-5000 kr, ville jeg ikke gått for surround i det hele tatt.. Det står ikke noe om hva slags forsterker du har heller... Du sier bare at du bor i en kjellerleilighet og ikke noe om størrelsen på rommet.... men en kombinasjon som jeg har tro på er System audio Jiffy (soundgarden.no) og Proson rv-2050 (surround.no). For å få det under kr 5000. Jeg hørte Jiffy i et stort rom (ca. 50-70 kvm vil jeg tro) og ble veldig overrasket over at en sånn liten høytaler fylte rommet såpass bra. Da får du i det minste bra lyd, og slipper å høre det skurrer fra høytalere rundtomkring. 

Jeg har ingen forsterker. Det eneste jeg har er en TV og en PS3:P. Rommet er ikke større enn 30 kvadratmeter. Hadde vært greit om du kunne lagt til linker til anbefalingene dine.

Men er jeg nøtt til å gå opp i pris for å få et 5.1 suround anlegg? Jeg trenger som sagt ikke høytaler som spiller høylydt og er ingen hifi freak (ikke kresen på om det ikke er perfekt lyd). Jeg trenger bare å få den "suround feelingen" og ikke noe mer:P

drillern

drillern
16.01.10 05:19

Skulle holde massevis på rommet ditt?

LINK

Sisc

Sisc
16.01.10 06:39

Dette tror jeg er mer i den duren jeg er ute etter:P

Det er ikke på rommet mit. Men jeg har ikke en stor stue i leiligheten min.

Takker for svar:P

zed

zed
16.01.10 11:03
drillern: Skulle holde massevis på rommet ditt? LINK

Helt ok oppsett det der.

Litt bedre en de 300kroners høytalerene hos netthandelen:)

hillebillys

hillebillys
16.01.10 13:12

Trur drillerns forslag er ett greit oppsett

og en fin inngangsbillet.

men obs kan hende bassillen biter og du vill oppgradere  :)

alfaboy_8

alfaboy_8
21.01.10 12:23
Sisc: Jeg har ingen forsterker. Det eneste jeg har er en TV og en PS3:P. Rommet er ikke større enn 30 kvadratmeter. Hadde vært greit om du kunne lagt til linker til anbefalingene dine. Men er jeg nøtt til å gå opp i pris for å få et 5.1 suround anlegg? Jeg trenger som sagt ikke høytaler som spiller høylydt og er ingen hifi freak (ikke kresen på om det ikke er perfekt lyd). Jeg trenger bare å få den "suround feelingen" og ikke noe mer:P

Du trenger absolutt ikke å gå opp i pris, men du får det du betaler for.  Jeg syns det er greit å få mye igjen for det du betaler for.  Men er ikke lyd du er mye interessert i og som du sier, du kun trenger å ha surround feelingen, så syns jeg det anlegget Drillern gav deg link til virker greit nok. Heller Onkyo, enn Pioneer, pga. jeg liker Onkyo lyden  bedre.

Surround.no har billige oppsett, sjekk der også. Jeg har ikke erfaring med Dynavoice.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg