Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problem med lyden på flatskjermen.

NYTT TEMA
vadefugl

vadefugl
16.01.10 01:31

Når jeg koblet til blu-ray spilleren og spiller av enten en dvd film eller blu-ray, så stopper lyden opp og det kommer en sprakelyd fra tven istedet. Når jeg derimot kjører en cdplate så er alt perfekt. Jeg har kobla blu-rayen til hdmi inngangen til tven. Jeg har en 32 tommer Dantax lcd som er et par år gammel. Jeg lurer på hva som er problemet her. Jeg takker på forhånd for svar.

Topguy

Topguy
16.01.10 02:11

En tv liker ofte ikke DTS eller AC3 codet lyd så du må kanskje justere lydformatet som BD spilleren din sender ut på HDMI. Sjekk i oppsett menyen.

vadefugl

vadefugl
16.01.10 22:35

Jeg har forsøkt det. Men hvordan får jeg spilleren til å sende ut stereo istedet for alle disse avanserte lydene? Lyden sendes jo, men avbrytes av lydløse pauser og annet utøy.

Topguy

Topguy
18.01.10 09:52
vadefugl: Lyden sendes jo, men avbrytes av lydløse pauser og annet utøy.

Ok, jeg forsto det sånn at du ikke hadde lyd i det hele tatt.. i så fall vil jeg tro det kan være et problem med TV'n eller kabelen.

Du kan jo prøve å bytte HDMI inngang eller kabel og se om det hjelper.

vadefugl

vadefugl
19.01.10 02:19
Topguy: Du kan jo prøve å bytte HDMI inngang eller kabel og se om det hjelper.

Jeg har bare en HDMI inngang og en kabel. Den funker utmerket til cd-avspilling, men ikke til dvd og blu-ray. Så jeg tror heller det må være noe galt med tven min.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg