Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

redusert bildestørrelse på ny LVD TV!

NYTT TEMA
adinho82

adinho82
19.01.10 16:01

På visse kanaler så er bildet redusert på den nye Sony Bravia TVn min. Er det noe med innstillingene eller hva kan man gjøre med dette?

drillern

drillern
19.01.10 19:51
adinho82: På visse kanaler så er bildet redusert på den nye Sony Bravia TVn min. Er det noe med innstillingene eller hva kan man gjøre med dette?  

midterste  knappen i øverst  på fjernkontrollen kan du velge format på bravida.

(Innlegget ble redigert 19.01.10 19:52)

adinho82

adinho82
19.01.10 20:33
drillern: midterste  knappen i øverst  på fjernkontrollen kan du velge format på bravida.

Prøvde dette, men selv når jeg valgte Wide format så var det 2 svære svarte felter på hver side av skjermen. Dette er ræva altså. Hvis dette er LCD tv teknologi og digital dritt så suger det hardt

drillern

drillern
19.01.10 22:42
adinho82: Prøvde dette, men selv når jeg valgte Wide format så var det 2 svære svarte felter på hver side av skjermen. Dette er ræva altså. Hvis dette er LCD tv teknologi og digital dritt så suger det hardt

Er du sikker pået det ikke er kilden som er årsaken? kan være en bakkenettmotaker,kabelnettmottaker eller en satelittmottaker som står innstilt på 4/3 istedenfor 16,9  som er årsaken.Min bravida har ikke dette problemet når jeg bruker wide,sjøl om det er 4/3 format.

petterG

petterG
19.01.10 23:57
adinho82: Hvis dette er LCD tv teknologi og digital dritt så suger det hardt

Widescreen er widescreen, uansett om det er et gammelt rør-TV eller et nytt LCD. Se heller på kilden til TV-signalene dine.

adinho82

adinho82
20.01.10 09:29
petterG: Widescreen er widescreen, uansett om det er et gammelt rør-TV eller et nytt LCD. Se heller på kilden til TV-signalene dine.

Ja det må være kilden......når jeg f.eks ser på visse kanaler så går bildet over full skjerm også begynner det en film på den samme kanalen og bildet blir innsnevret?? Skjønner ikke hvorfor dette skjer??

MTV og Discovery channel er alltid innsnevret. Når du sier se på kilden, hva konkret skal jeg gjøre??

Kan man gjøre noe med dette eller?

petterG

petterG
20.01.10 09:38

Hvor kommer TV-signalene fra? Parabol, kabel-TV, Riks-TV eller noe annet?

adinho82

adinho82
20.01.10 10:06
petterG: Hvor kommer TV-signalene fra? Parabol, kabel-TV, Riks-TV eller noe annet?

Har kabel TV fra GET!

KingKongHalvor

KingKongHalvor
20.01.10 10:12
adinho82: Har kabel TV fra GET!

Trykk OK, gå inn på Innstillinger, videre til Lyd og bilde. På Skjermtype stiller du inn, bla hvordan skjermen skal oppføre seg på 4:3 signaler.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg