Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjemmekino - får ikke lyd når ser på tv-kanaler

NYTT TEMA
kjetil1979

kjetil1979
21.01.10 20:10

Får bare lyden til å virke når jeg er inne på hjemmekinoannlegget med f.eks en blueray, dvd eller CD. Har lagt den inn på hdmi som jeg skal med hdmi out og hdmi in på TVen. Men når jeg ser på vanlig TV som jeg får inn med antenne så kommer ikke lyden på høytalerne. Da får jeg bare tv-lyden. Hva kan jeg gjøre. Har også Playstation og vil jo gjerne ha høytalerlyd når jeg spiller ps3 eller ser på vanlige tv-kanaler også!

InnocentBystander

InnocentBystander
21.01.10 20:25
kjetil1979: Får bare lyden til å virke når jeg er inne på hjemmekinoannlegget med f.eks en blueray, dvd eller CD. Har lagt den inn på hdmi som jeg skal med hdmi out og hdmi in på TVen. Men når jeg ser på vanlig TV som jeg får inn med antenne så kommer ikke lyden på høytalerne. Da får jeg bare tv-lyden. Hva kan jeg gjøre. Har også Playstation og vil jo gjerne ha høytalerlyd når jeg spiller ps3 eller ser på vanlige tv-kanaler også!

HDMI frå forsterkar til TV vil kun ta lyd TIL TV. For å få TV lyd gjennom kinoanlegg må du kopla TV lyd til ein inngang på forsterkaren. På moderne TV'ar (iallefall på min Panasonic) er det ein stereo "audio out" som du kan kopla til ein passande inngang på forsterkar.

kjetil1979

kjetil1979
21.01.10 20:50

Har noe som heter bak på tven audio optical out - en liten kabel jeg ikke har hjemme - kan det være den? Tror du det kan være riktig?

Vil det samme da skje om jeg spiller playstation 3 - at lyd kommer på høytalerne?

Topguy

Topguy
22.01.10 15:09
kjetil1979: il det samme da skje om jeg spiller playstation 3 - at lyd kommer på høytalerne?

Da må du nesten først forklare hvor og hvordan PS3'en er koblet.

Insane2

Insane2
22.01.10 19:52
kjetil1979: Har noe som heter bak på tven audio optical out - en liten kabel jeg ikke har hjemme - kan det være den? Tror du det kan være riktig?

Har du optisk inngang på forsterkeren burde det virke fint.

Klikk for å gå tilbake til toppen