Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg må kjøpe ny TV

NYTT TEMA
DrPain

DrPain
10.09.10 19:31

Fordi min 6 år gamle Samsung LCD 40" tok kvelden i går.

Kan noen gi meg noen gode tips / erfaringer? Helst ikke mer enn 10000kr, og større enn 40"

På forhånd takk :)

nometalhorse

nometalhorse
10.09.10 22:33
DrPain: Kan noen gi meg noen gode tips / erfaringer? Helst ikke mer enn 10000kr, og større enn 40"

2 gode - Samsung 46" LED-TV UE46C6005 eller Sony Bravia 46" LED-TV KDL-46EX700. Begge bør du kunne få til under 10k.

3itmarck

3itmarck
11.09.10 00:47

Primærbruk, sitteavstand, innsynsvinkel og plassering i forhold til lyskilder er kjekk informasjon. Dette selv om du fortsatt ønsker å forbli i LCD-leiren.

Edit:

Har du vært fornøyd med Samsungen? Finnes kvaliteter og egenskaper som du har savnet?

(Innlegget ble redigert 11.09.10 00:50)

DrPain

DrPain
11.09.10 11:45
3itmarck: Primærbruk, sitteavstand, innsynsvinkel og plassering i forhold til lyskilder er kjekk informasjon. Dette selv om du fortsatt ønsker å forbli i LCD-leiren. Edit: Har du vært fornøyd med Samsungen? Finnes kvaliteter og egenskaper som du har savnet?

Samsungen har vært grei, den. Har hatt litt problemer med fjernkontrollen bare. Sterkt lys på den, og heldigvis vært bra i forhold til refleksjoner osv. Litt skuffa over at den bare gikk i svart etter 6 år.

Primærbruk er generell tv-titting kveldstid. BD / DVD en gang i blandt. Vi sitter ca 5 meter fra tv'en, og den må være plassert parallelt med en hel vegg av vinduer, så en fordel at den ikke reflekterer så mye. Innsynsvinkel er stort sett rett på. Takk for at du tar deg tid til å komme med noen skikkelige knalltips, Bitmarck :)

DrPain

DrPain
11.09.10 20:58

Ok, valget falt på denne, og denne

Vedkaris

Vedkaris
13.09.10 09:01
DrPain: Ok, valget falt på denne, og denne  

Fornøyd?

DrPain

DrPain
13.09.10 18:27

Vet ikke enda. Kommer vel på døren med varene om et par dager.

Vedkaris

Vedkaris
14.09.10 09:18

Okey. Setter pris på en oppdatering ettersom jeg selv er på jakt etter ny TV :)

DrPain

DrPain
14.09.10 22:25

Jepp, skal gi et kort referat (jeg er ingen tv-ekspert) så fort den henger på veggen :)

DrPain

DrPain
23.09.10 23:38

Etter mye om og men, henger nå både tv og lydplanke på veggen. Samsungs Superslim wallmount var overraskende enkel å sette opp (selv om den var dyr).

Førsteinntrykk av tv'en er veldig bra synes jeg. Flott bilde, knivskarpt med Bluray, og et minimalistisk design jeg liker godt. Menystyringen er litt klumsete utført synes jeg, men ellers lite å utsette. Har hatt noen utfordringer med å få DLNA til å fungere (finner ikke de delte mappene mine på pc'en) Men spilte nettopp av filmen "Moon" i hd (.mkv fil) via minnepenn, noe som fungerte utmerket.

Lydplanken var overraskende bra. Trådløs overføring til SUB'en, og lekkert design. Lyden er overraskende bra, og fungerer fint som en erstatter til den innebygde høyttaleren i tv'en. Da jeg har to små unger, er det poengløst med et stort hjemmekinoanlegg, så dette var et bra kompromiss for min del.

DrPain

DrPain
27.09.10 00:19

Flere enn meg som føler at filmer mister litt "troverdighet" når man ser de i Blu-Ray ? For min del blir bildet så skarpt & bra at jeg mister litt "spillefilm-følelsen" og ender opp med følelsen av å se et nyhetsinnslag på NRK hvis noen skjønner hva jeg mener...

Synspunkter?

TheFamous25

TheFamous25
27.09.10 04:45
DrPain: Flere enn meg som føler at filmer mister litt "troverdighet" når man ser de i Blu-Ray ? For min del blir bildet så skarpt & bra at jeg mister litt "spillefilm-følelsen" og ender opp med følelsen av å se et nyhetsinnslag på NRK hvis noen skjønner hva jeg mener... Synspunkter?

Er faktisk enige med deg. Det blir så klart at det nesten blir falskt hvis du forstår hva jeg mener.

Vedkaris

Vedkaris
27.09.10 08:20

Takker for referat :)

Hvordan var størrelsen på TV? Holder det med 46'' når man sitter 5 meter fra TV?

DrPain

DrPain
27.09.10 20:25
Vedkaris: Takker for referat :) Hvordan var størrelsen på TV? Holder det med 46'' når man sitter 5 meter fra TV?

Ja, jeg synes det er akkurat passe. Kunne sikkert hatt enda større, men jeg synes det ser harmonisk ut ift avstanden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg