Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Optisk lyd fra pc til stereoanlegg.

NYTT TEMA
Nikknai

Nikknai
19.09.10 12:56

Jeg har et ganske så gammelt sonyanlegg uten en aux-kabel inngang. Det er en ledning bak på stereoanlegget som det står optical over. Hvilken ledning trenger jeg for å få lyd fra pc/mp3spiller til steroen?

petterG

petterG
19.09.10 17:19

Her er en vanlig optisk kabel: link, men har aldri sett en PC eller MP3-spiller med slik utgang på.

Nikknai

Nikknai
19.09.10 17:48

Bakpå stereoanlegget er det innganger som passer til scartledninger. Finnes det ledninger fra vanlig lyd til scart?

Nikknai

Nikknai
19.09.10 17:56

det må altså da være noe sånt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105804

bare med aux i den ene enden.

(Innlegget ble redigert 19.09.10 17:57)

vidar

vidar
19.09.10 18:01

Har du ikke phono i begge ender?

Nikknai

Nikknai
19.09.10 18:16

nei, jeg har bare en utgang foran som det står "phones" på. funker bare til å få lyd ut av stereoen.

bilde:

Nikknai

Nikknai
19.09.10 19:03

Jeg tror jeg fant en løsning: 

ledning eller adapter

cbx750f85

cbx750f85
20.09.10 13:12

Nå ble jeg litt forvirra....... Du sa du ikke hadde aux inngang ??  Men en minijack har du ?? 

Og det anlegget du linka til Sony MHC-ZX10 hadde da inngang for både MD og VCR ( minidisk og video ) som normale phono kontakter. Fant ikke noen scart inngang dog.  Tok ett raskt søk og fant en manual. Sikker på at det var riktig utgave du linka til ?

Hvis du kommer med eksakt typebetegnelse så kan det hende at det hjelper en del.

Red:   Etter å ha titta litt mer så kan det hende du mente minijack ut fra PC-en og phono inn på anlegget ??  I så tilfelle vi det funke bra ja.

(Innlegget ble redigert 20.09.10 13:14)

eknaD

eknaD
20.09.10 18:59

Jeg råder deg til å kjøpe en jack til phono ledning av bra kvalitet til grei pris.

Kvaliteten på denne kabelen har nemlig litt å si på ytelsen.. bedre med dette eksemplet enn helt vanlig lakrislisse....

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/diverse-kabler/qed_performance_audio_j2p_kabel_15_meter.htm

Denne ledningen er av god kvalitet og sitter ordentlig "tight" og det er litt viktig når det gjelder slike "signalkabler".

Torotto

Torotto
21.09.10 15:34
Nikknai: Jeg har et ganske så gammelt sonyanlegg uten en aux-kabel inngang. Det er en ledning bak på stereoanlegget som det står optical over.

Du skal kunne bruke MD inngangen se denne manualen side 45.  Mulig at den bare går til taperecorder. Da kan det hende du må sett inn en kassett og trykke Record og Pause for å bruke en eventuell medhører(monitor)funksjon. 

Alternativ bruk av VCR funksjonen fra line out pc inn på VCR  ( to øverste RCA kontaktene og trykke funskjonstast til Video vises i displayet. Side 46

Link til manual

(Innlegget ble redigert 21.09.10 15:39)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg