Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV uten uttak i veggen

NYTT TEMA
Ribbentrop

Ribbentrop
01.10.10 20:54

Jeg spør for en kjenning av meg ettersom jeg kan lite om TV og den slags.

En kjenning av meg ønsker å få inn TV signaler. Han har en TV men ikke noe uttak til signaler i veggen. Jeg har skjønt at man noen ganger kan klare seg med en bordantenne. Til nød kan han kanskje ty til utendørs. Spørsmålet mitt er om man trenger noe som helt uttak i veggen til dekoderen. Jeg har skjønt såpass at man trenger en dekoder, eller hva man enn kaller det.

For å forenkele spørsmålet:

Min venn har:

TV

Bordantenne

Har ikke

Dekoder

Uttak i veggen

Hva trenger denne personen for å få inn bordsignaler.

Takker for hjelp.

Michael-Knight

Michael-Knight
01.10.10 20:57

Parabol + tuner + fjernsyn.

eller

Bordantenne + Riks-tv-tuner + fjernsyn.

malacay3

malacay3
01.10.10 20:59

Har han telefonuttak ? Selv har jeg tv via nextgentel, og det går via telefonlinjen. Og fungerer utmerket.

Malacay

Ribbentrop

Ribbentrop
01.10.10 21:05
Michael-Knight: Parabol + tuner + fjernsyn. eller Bordantenne + Riks-tv-tuner + fjernsyn.

Takk for svar.

Så rikstv-tuneren trenger ikke å kobles til noe i veggen? Bare mellom TV og antenne?

Michael-Knight

Michael-Knight
01.10.10 21:05
Ribbentrop: Så rikstv-tuneren trenger ikke å kobles til noe i veggen? Bare mellom TV og antenne?

Stemmer.

drillern

drillern
02.10.10 02:31
Ribbentrop: Så rikstv-tuneren trenger ikke å kobles til noe i veggen? Bare mellom TV og antenne?

Har han en nyere flat tv med MPG4 innebygd i tven trenger han ingen dekoder heller,men for å få mere enn nrk 1-2-3 trengs en cam beregnet på bakkenett,og riks tv kort.da kan han sette bordantenna rett i tv,en.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg