Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Canon EOS 60D har kommet

NYTT TEMA
PANTEREN_8

PANTEREN_8
02.10.10 01:30

Canon EOS 60D har kommet, dette er et kamera som likner noe på Canon EOS 550D slik jeg ser det. Canon EOS 60D er litt mindre enn 50D, og kan ta opp til 5,3 bilder pr. sekund.

Canon EOS 60D har skjerm bak på kameraet, som kan bøyes, slik at man kan filme/fotografere seg selv om man vil.

Ellers er målesystemet det samme som på EOS 550D, med 11 måle-pungter.

Canon EOS 60D er et godt video-kamera, men jeg hadde forventet noe mer fra et slikt mellom-klasse-kamera som koster over 9000 kr. for huset.

Skal bli spennende å se hvordan folk tar imot Canons nye EOS 60D.

Mitt tips er at folk vil gå enten for Canon EOS 550D eller Canon EOS 7D, som har mer å fare med enn Canon EOS 60D, men det er murlig jeg tar feil.

Her en video om Canon EOS 60D. LINK.

Mvh. Panter

(Innlegget ble redigert 02.10.10 01:33)

Forfun

Forfun
03.10.10 13:10
PANTEREN_8: Skal bli spennende å se hvordan folk tar imot Canons nye EOS 60D.

Tipper 60D blir forbigått i stillhet. Det hadde lite nytt å tilby, som du sier 550d eller 7d er bedre valg i forhold til pris. Jeg er i alle fall skuffet. Mulig det kan få noen nye kunder som ikke har hatt speilrefleks før, men få canonbrukere vil oppgradere til denne.

gulesider

gulesider
06.10.10 00:31

Synd å se at folk ikke ser hvilket kamera dette virkelig er. Den legger seg veldig pent mellom 550d og 7d, med egenskaper fra begge. Slik jeg vurderer, etter å ha tatt på det, gir det tilsvarende følelse som XXD serien skal gi. En god følelse uten at det blir for voldsomt. Ift bildefiler så regner jeg med at det vil gi minst like bra filer som 7D.
Dette er helt klart det optimale kameraet for fotoentusiasten/hobbyfotografen, som ikke driver med sport. 60D har alt, og er samtidig kompakt nok til å ta med seg.
Supert med vridbar skjerm som kombinert med liveview er en høydare på feks landskap, makro og portrettfoto.
Prismessig vil det falle litt og legge seg rundt 7000 som vil være en svært passende. 

PANTEREN_8

PANTEREN_8
06.10.10 09:23
gulesider: Synd å se at folk ikke ser hvilket kamera dette virkelig er. Den legger seg veldig pent mellom 550d og 7d, med egenskaper fra begge.

Faktum er vel at folk flest vil gå for Canon EOS 550D, eller legge på litt til å kjøpe Canon EOS 7D. Canon EOS 60D er sikkert er bra kamera på mange måter, men det kommer på et tidspunkt da det alt er 3 kameraer som folk synes er mer enn bra nok, som EOS 5D mk II, EOS 550D og EOS 7D.

Nå kommer et til og derfor tror jeg ikke dette EOS 60D blir noen stor etterfølger til Canon 50D, men tiden får vise om Canon klarer å selge dette EOS 60D, som sikkert er et bra kamera, men uten krydder.

Her en video om Canon EOS 60D. LINK.

Mvh. Panter 

PANTEREN_8

PANTEREN_8
14.04.11 00:43

Canon EOS 60D har kvaliteter i seg som føelsen av robusthet, selv om dette kameraet som mange andre stort sett er laget i plastikk. EOS 60D tar rundt 5 bilder pr. sekund og er på 18 megapixel. Det har videofungsjon i HD med flipp som Canon EOS 600D.

Batteri-kapasiteten er svært bra på Canon EOS 60D, og det har bra ergometri, videre har prisen kommet ned på litt over 7000 kr. for huset, som tross alt er et hakk opp fra EOS 550D og Canon EOS 600D.

Legger ved en meget god video om Canon EOS 60D.

http://www.youtube.com/watch?v=eQLwdD9BstY

Mvh. Panter 

ErikJm

ErikJm
09.07.11 16:27

Da er Canon 60D i hus. Det fulgte ikke med linse og lurte på om den vi valgte var bra (pappa sitt kamera)? Canon EFS LENS EF-S18-135mm f/3.5-5.6 IS. Selve lisen kostet i underkant av 5.000. Noen som har bildeeksempler tatt med 60D?

Topguy

Topguy
10.07.11 17:06

http://www.flickr.com/cameras/canon/eos_60d/

Syns prisen på linsa var litt i overkant når du kan få den ned mot 3000,- på nett.

http://www.fotomagasinet.no

(Innlegget ble redigert 10.07.11 17:06)

ErikJm

ErikJm
11.07.11 10:23
Topguy: http://www.flickr.com/cameras/canon/eos_60d/

Er dette raw-files? Det jeg sliter med er å få det til å se så kunstnerisk og flott ut. Det blir bare et helt ordinært bilde hvis du skjønner. Dog er det ekstremt mye å sette seg inn i....

Topguy

Topguy
11.07.11 10:38
ErikJm: Er dette raw-files? Det jeg sliter med er å få det til å se så kunstnerisk og flott ut. Det blir bare et helt ordinært bilde hvis du skjønner. Dog er det ekstremt mye å sette seg inn i....

Det er mange flinke fotografer på Flickr, og mange som er veldig flinke til å etterbehandle bildene sine også.

Hvis du på den linken jeg sendte velger å se "recent" og ikke bare "interesting" så vi du se mer normale snapshots.

"interesting" kategorien viser deg bare de beste bildene og det blir litt feil å ha disse som målestokk for en nybegynner.

ErikJm

ErikJm
13.07.11 15:23

Takk for svar. Med den linsa kan man kun ta bilder ganske langt unna, nesten en halvmeter. Makromodusen hjelper naturligvis ikke heller. Derfor skal vi kjøpe makrolinse. Hvilken anbefaler dere til 60D til rundt 4.000?

ErikJm

ErikJm
13.07.11 16:30

Et bilde jeg tok istad. Bra kvalitet, men burde man forvente mer når man bruker et femsifret beløp på et kamera? Når det er sagt har jeg sikkert mer å lære.

remington07

remington07
14.07.11 10:11

Et bilde jeg tok istad. Bra kvalitet, men burde man forvente mer når man bruker et femsifret beløp på et kamera? Når det er sagt har jeg sikkert mer å lære.

Joda, kvaliteten holder, for med så masse reflekser et slikt bilde vil gi , så hadde det vel kanskje vært lurt med et polariseringsfilter.

Ellers tror jeg nok kameraet er mer enn godt nok selv for hobbyfotografer med ambisjoner. Det er tross alt personen bak kameraet som må gjøre jobben

Objektiva

Objektiva
15.07.11 21:30

Kan linsene på kameraene (Canon EOS) brukes om hverandre ?.

Markmus

Markmus
15.07.11 23:59
Objektiva: Kan linsene på kameraene (Canon EOS) brukes om hverandre ?.

Ja, men vær obs på forskjellen mellom EF og EF-S.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF-S_lens_mount

petterG

petterG
16.07.11 02:33
ErikJm: Et bilde jeg tok istad. Bra kvalitet, men burde man forvente mer når man bruker et femsifret beløp på et kamera?

Forvente mer av hva...???

petterG

petterG
16.07.11 02:35
ErikJm: Er dette raw-files?

Les deg opp på RAW-filer her, så skjønner du litt mere: link

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg