Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kompaktkamera fra Leica, V-LUX 2

NYTT TEMA
futureline

futureline
03.10.10 19:28

Nå i disse dager slippes Leica V-LUX 2 på markedet, og jeg må ærlig si at dette kanskje er kameraet jeg har ventet på når det gjelder kompaktkameraer:

http://www.dpreview.com/news/1009/10092126leicavlux2.asp

Dyrt kan man kanskje kalle det (ligger på ca 7000 i Norge), men med de spesifikasjonene og mulighetene det gir, så ser jeg faktisk dette som en erstatning for både speilrefleksen og kompaktkameraene mine,- null ekstra objektiver, og bedre zoom enn alle mine kompaktkameraer tilsammen,- joda, mye som taler for at dette blir neste innkjøp.

Har de siste åra merket at jeg begynner å bli rimelig lei av å dra med speilrefleksen med ekstrautstyr overalt, og min siste Canon Powershot G11 er heller ikke så liten å nett at det gjør noe, så da blir Leica'en ett alternativ som ser ut til å passe bra.

Er det noen her med erfaring fra mindre Leica-kameraer?

Ser man på spesifikasjonene, så er fordelene jeg verdsetter disse:
25-600mm zoom
Raw-filer
Gode Iso-verdier
Mindre enn speilrefleks

VELDIG hurtig på bilder i serie, 11 pr. sekund i fullformat, og hele 60 pr.sekund hvis man setter filstørrelsen til 2,8mb...kanskje ikke så nødvendig, men det sier kanskje litt om hvor bra hurtighet den har på bildebehandlingen.
tilt-og-vendbar skjerm kan være greit i noen sammenhenger, men jeg har det på G11, og føler ikke at det er noe jeg trenger, men greit nok.

Og joda, jeg er klar over at Panasonic har noen modeller som legger seg nærme denne, og det diskuteres overalt om det er verdt å betale såpass mye for Leica-navnet, men jeg har tenkt som så at jeg skal satse på Leica denne gangen, den første for min del, så jeg er faktisk villig til å betale prisen, selv om forskjellen kanskje bare er mindre utseendemessige faktorer, og den interne programvaren som er skrevet og programmert av Leica.
Rent hardwaremessig så skal det visst ikke være noe forskjell, men det vet sikkert andre mye mer om enn meg.

drillern

drillern
03.10.10 23:00

Veldig gromt kamera!!!!

futureline

futureline
03.10.10 23:44
drillern: Veldig gromt kamera!!!!

Ja, er ikke så ofte det dukker opp nye kameraer som frister såpass som dette gjør.
Blir spennende å se omtaler av dette kameraet.  :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg