Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fra JVC-kamera til PC

NYTT TEMA
Hitogdit90
Hitogdit90Innlegg: 21
17.10.10 15:01

Stort problem ute og går!

Kjøpte meg et JVC BR-DX55 kamera med Mini DV-kassetter. I bruksanvisningen står det at man skal kunne overføre det man har filmet til PC'n og det føler meg USB-kabel, CD og hele pakka! Men jeg skjønner ikke hvordan i alle dager dette skal fungere! Når jeg setter i USB'n kommer det slik USB-lyd så skulle jo tro at det var i orden., men jeg klarer ikke å "finne igjen" kameraet på PC'n.. Har også installert CD'n som var med men denne er for Windows XP og jeg har Windows 7.. Med andre ord., PC'n klikker! (Kameraet er kjøpt brukt)

Jeg har så forferdelig lyst til å få dette digitalt, men skjønner det bare ikke! Kan jo sende de inn og få de digitalt, men siden er med PC-kablel og greier vil jeg jo helst slippe å bestale for det!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg!?

Torotto
TorottoInnlegg: 14976
17.10.10 19:42
Hitogdit90: Jeg har så forferdelig lyst til å få dette digitalt, men skjønner det bare ikke! Kan jo sende de inn og få de digitalt, men siden er med PC-kablel og greier vil jeg jo helst slippe å bestale for det! Er det noen der ute som kan hjelpe meg!?  

Vet ikke omm det er GR DX55 du snakker om.  Den har 3 kabler  1) USB for stillbilder 2) S Video kabel som koples til en medfølgende Scartplugg,  3) DV kabel for overføring mellom Camcorder og PC.  Mener dette er behandlet på side 44 i manual.

Denne siste kabelen forvirrer litt ettersom det vanlige på denne type apparat er Firewire . Du bør sjekke om det finnes en kabel med JVC DV ut på camcorder og firewire i andre enden.

Med denne på plass, vil du kunne capture film via software som Pinnacle Studio etc.

bbonga
bbongaInnlegg: 3998
17.10.10 21:17

Jeg kjenner ikke kameraet ditt, men du vil ikke få opp filmene i filbehandler o.l. Du må "capture" som Torotto skriver. Da trenger du en programvare som f.eks. Pinnacle Studio. Støtter ellers det Torotto skriver. Bildene kan nok komme opp i filbehandleren. Forøvrig tviler jeg på at du trenger cd'en som fulgte med. Den burde ikke være nødvendig for å overføre filmene. Et annet videoredigeringsprogram skal finne kameraet hvis det er koblet til riktig.

Hitogdit90
18.10.10 13:28

Tusen takk for svar, begge to!! :D

Nå skal jeg sette meg ned og prøve med nytt mot!

Hitogdit90
18.10.10 13:31

Forresten ja, det er GR DX55 jeg har! Beklager, skrev visst feil!

Torotto
TorottoInnlegg: 14976
18.10.10 15:38

Firewire IEEE 1394a har flere type kabler.  Ikke alle PC / Laptoper har firewire  Da kan du sette inn kort som dette  hvis PC og bruke en slik ved Laptop

Slik skal sannsynligvis kablen se ut - den smal firekantede inn i camcorderen og den andre inn i PC

Kablen se ut

Link

Retter kabel beskrevet side 33 . Der finner du også beskrivelse av captureprogram som følger med på cd.

(Innlegget ble redigert 18.10.10 15:45)

Hitogdit90
18.10.10 20:43

Igjen, TUSEN takk! Hehe, reiste for å kjøpe kabel jeg vett! Kom hjem og hadde ikke slik inngang på PC'n! Men nå kjøpte je den du linka til så nå får vi virkelig tro jeg får det til! :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester