Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva kommer etter Blu Ray?

NYTT TEMA
Haugen
HaugenInnlegg: 14280
18.10.10 22:37

Hvor lenge vil Blu Ray vare? DVD levde vel i 10 år før BD kom, men DVD lever jo enda.

Hva vil være bedre enn BD og 1080p? Det finnes vel høyere oppløsninger, men for å få utbytte av det må man opp i bildestørrelse, lik kinolerret.

Får vi høyere oppløsning vil antakelig BD få dette, på samme måte som BD får 3D.

The-king
The-kingInnlegg: 10745
18.10.10 22:41

neste blir at skuspillerene kommer hjem til deg og spiller hjemme hos deg:)

Haugen
18.10.10 22:54
The-king: neste blir at skuspillerene kommer hjem til deg og spiller hjemme hos deg:)

Bereiste skuespillere! :D

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
19.10.10 11:45

Det er flere som mener at BD er det siste platebaserte film-mediet vi får og det kan godt hende blir sant. Om ti år er kanskje streaming basert distribusjon av film og TV det som er tingen i deler av verden mens mindre utviklede land fotsatt bruker BD (eller tom. DVD).

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40702
19.10.10 14:26

Helt enig, Topguy. Jeg har nett og tvleverandøren altibox og der kan jeg leie filmer. Men eneste minuset er at de bare har avtale med noen få, og ikke alle. Men jeg tror det løser seg fordi for eksempel Philips sitt fjernsyn har gjort at man kan abbonere på filmer og så videre. Fremtiden er kablet.

Haugen
19.10.10 22:15

Hvordan er lydkvaliteten på filmer du leier(som du laster ned eller streamer)? Jeg vil tro at det skal gå noen år før lydkvalitet og bildekvalitet opprettholdes gjennom streaming eller nedlasting(hvis du ønsker fysisk BD, som mange gjør).

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9616
21.10.10 09:24
Haugen: Hvordan er lydkvaliteten på filmer du leier(som du laster ned eller streamer)

du faar lasta ned full lyd kvalitet i dag. Det er bare nedlastningstiden som skortes paa.
|Og paa det punktet utvikles nettet fort paa.

Mulig det kan buffres i lokalt. og f.ks ha ett mindre utvalg av filmer til visse tidpunkt.
hvor da neste utvikling blir etter bedre utviklet nett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester