Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Innhold på cd er borte?

NYTT TEMA
annmag

annmag
05.06.11 13:15

Jeg har kjøpt to innspilte cd'er (det var iallefall det de skulle være).  Når jeg forsøker å spille dem, viser det seg at de er tomme.  Er det noe som kan påvirke cd'er så de blir tømt for innhold...magnet....gjennomstråling på flyplasser e.l.....eller har jeg blitt lurt?

Torotto

Torotto
05.06.11 14:39

Sannsynligvis hadde du hatt nytte av å følge med svindlertriks på TV2. :-)

Informasjon på CD plater, er pregede fysisk i ett lag på platen og blir ikke borte. 

Gateselgere lager cover og selger tomme DVD /CD som orginale.

annmag

annmag
05.06.11 16:00
Torotto: Gateselgere lager cover og selger tomme DVD /CD som orginale.

Og nettopp av den grunn kjøpte jeg ikke av en gateselger, men i en butikk.  Nå vet jeg til neste gang, at jeg skal be om at cd'ene blir spilt før jeg kjøper.  (Æsj...og de fine sangene som skulle vært på de cd'ene også).

Edit (viktig): ser ikke på Tv2.

(Innlegget ble redigert 05.06.11 16:00)

Topguy

Topguy
05.06.11 16:11

Nøyaktig hva er det du tror du har kjøpt, og hvor prøver du å spille de av ?

annmag

annmag
05.06.11 16:34

Jeg tror jeg har kjøpt en cd (den ser sånn ut), og jeg har prøvd å spille den av på en vanlig cd-spiller, men da fant den ikke noe spor....så satt jeg den inn i cd-rommet på pc'n...trykket på "min datamaskin"...så "egenskaper...og da var den helt tom.

Torotto

Torotto
05.06.11 22:03
annmag: Og nettopp av den grunn kjøpte jeg ikke av en gateselger, men i en butikk.

Hvilken butikk og hvilke sanger?

annmag

annmag
05.06.11 23:53
Torotto: Hvilken butikk og hvilke sanger

Ehhhhh??

En butikker som selger cd'er.  Og sanger som angivelig skulle være på cd'en.  Når jeg kjøper en ferdiginnspilt cd med cover som forteller hvilke cd'er som skal være på...da forventer jeg jo at de er der.

Altimeter

Altimeter
06.06.11 00:36

Og platebutikken har vel et navn? eller heter den Ehhhhh?

Hva med å gå tilbake til butikken du kjøpte platene fra og bytte dem?

annmag

annmag
06.06.11 00:48
Altimeter: Og platebutikken har vel et navn? eller heter den Ehhhhh?
Hva med å gå tilbake til butikken du kjøpte platene fra og bytte dem?

Nå må du prøve å begrense deg litt da.  Hva platebutikken heter er helt uinteressant.  Den befinner seg i en annen verdensdel enn hva du og jeg gjør.

Altimeter

Altimeter
06.06.11 01:19

Det er jo nettopp det som kan være svaret da vet du. Hvor du har kjøpt den, med tanke på om du har blitt lurt.

annmag

annmag
06.06.11 01:22
Altimeter: Hvor du har kjøpt den, med tanke på om du har blitt lurt.

Det er helt uinteressant hvorvidt jeg er lurt eller ikke.  Spørsmålet mitt var om det er mulig "å tømme" en ferdiginnspilt cd.

Du skjønner kanskje at det ikke er interessant å reise halve jorda rundt for å reklamere på en cd?

Altimeter

Altimeter
06.06.11 01:30

Nei det er ikke mulig og tømme en cd med hverken magneter eller noe annet uten og gå fysisk til verks.

annmag

annmag
06.06.11 01:32

Takk for svar.

Altimeter

Altimeter
06.06.11 01:34

Bare hyggelig!

3itmarck

3itmarck
06.06.11 01:47
annmag: Det er helt uinteressant hvorvidt jeg er lurt eller ikke.

Herregud! Innledningsvis spør du om du har blitt lurt. Kanskje du bør holde deg unna internett. For du er åpenbart ikke en smart forbruker, og god oppførsel har du ikke.

annmag

annmag
06.06.11 10:43
3itmarck: Innledningsvis spør du om du har blitt lurt.

Beklager...ble litt dumt det der.  Men nå har jeg fått til svar at det ikke kan ha skjedd noe etter at jeg kjøpte cd'ene......så da har jeg akseptert at de var tomme ved kjøp. 

De ble innkjøpt i en butikk.  Butikken var riktignok tom for originaler, så jeg bestilte spesielt, for å ikke kjøpe piratprodukter. 

Jeg ble litt revet med når det ble satt så mye fokus rundt butikknavn og at jeg kunne reklamere ovenfor butikken.  Siden butikken ligger på "andre siden av verden" er det ikke noe poeng for meg å reklamere...og så lenge jeg nå har fått til svar at 0 byte betyr tom cd....så går de rett i søpla...og jeg lever videre.

Torotto

Torotto
06.06.11 12:28
annmag: Jeg ble litt revet med når det ble satt så mye fokus rundt butikknavn og at jeg kunne reklamere ovenfor butikken. Siden butikken ligger på "andre siden av verden" er det ikke noe poeng for meg å reklamere...og så lenge jeg nå har fått til svar at 0 byte betyr tom cd....så går de rett i søpla...og jeg lever videre.

Det kunne jo hende at andre som er i den verdensdelen , kan unngå det samme hvis du var litt mer ydmyk.  Hvilke musikk det var "dritter jeg egentlig i", spørsmålet var stilt for om mulig å gi deg link til flac filer med de samme melodiene. 

Men med arrgoante svar og lite toleranse for oppfølgingsspørsmål, så burde du nestegang Google deg frem til Linker som dette

Ha en god dag!

annmag

annmag
06.06.11 12:36
Torotto: Ha en god dag!

Takk det samme til deg.

Jeg klarer å google selv...no problem det.  Spørsmålet mitt gikk på hvorvidt cd'ene var tomme da jeg kjøpte dem, eller om det kunne ha skjedd noe i ettertid...fortrinnsvis i forbindelse med sikkerhetssjekker på flyplasser.

Jeg opplevde at spørsmålet om butikk og sanger var helt off topic i forhold til hva jeg spurte om.  Du skriver ikke noe om hva du ønsket med de spørsmålene...og således kunne jeg heller ikke forstå noe mer utover det du skrev.

Altimeter ga meg svaret - og jeg slår meg da til ro med at cd'ene passer best i søpla.

annmag

annmag
07.07.11 01:22

Da ble det til at jeg befinner meg på denne siden av verden igjen likevel....så i dag var jeg i butikken som solgte meg cd'ene. 

Det første hun sa da jeg kom  inn var: "hei, så hyggelig at du er tilbake"....og da skjønte jeg iallefall at det ikke var noen bevisst handling fra hennes side å selge meg tomme cd'er.  Jeg sa jeg ikke fikk til å spille cd'ene...og at jeg hadde prøvd både på cd-spiller og pc.  Jeg ba henne spille dem på sin cd-spiller...og der kom det lyd uten problemer. 

Noen som vet hva det kan skyldes at jeg ikke får spilt de av hjemme?  Hun i butikken sa at det er koder på dvd'er,men ikke på cd'er....så hun kunne ikke forstå hva dette var for noe.

petterG

petterG
07.07.11 01:33
annmag: , så hyggelig at du er tilbake"....og da skjønte jeg iallefall at det ikke var noen bevis

DVD har regionkoder, det har ikke CD, så det stemmer. Den kan selvsagt være at CD'en er brent i ett eller annet merkelig format som ikke dine spillere klarer, men som funker på utstyret i butikken.

annmag

annmag
07.07.11 01:42
petterG: men som funker på utstyret i butikken.

Ja, noe rart må det jo være. 

turner

turner
07.07.11 17:29

Kjøp fra play.com,england,billig og seriøst:)

gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
09.07.11 22:15

haha! du har kjøpt 'orginalcder' i thailand. verste av alt er at det er straffbart :P

annmag

annmag
09.07.11 22:28
gjennomsnittspenis: du har kjøpt 'orginalcder' i thailand

Nei det har jeg ikke...(teiting)

annmag

annmag
10.07.11 04:10
turner: Kjøp fra play.com,england,billig og seriøst:)

De har ikke disse cd'ene der.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg