Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til kjøp av mediaspiller

NYTT TEMA
petterG
petterGInnlegg: 9684
01.07.11 04:20

Her er jeg rimelig blank, og sliter med å finne hva jeg skal kjøpe. Pris er i utgangspunktet ikke noe tema.

Krav:
* Skal kun brukes til lyd. Bilder, film og denslags er uinteressant.
* Må kunne brukes uten å være koblet til TV eller PC, bør med andre ord ha display   for navigering.
* Må ha fjernkontroll
* Må enten ha innebygd disk eller kunne koblest til nettverket mitt(helst uten disk,   bare rett på nettverket.

(Innlegget ble redigert 01.07.11 04:22)

Alex_de_Large
Alex_de_LargeInnlegg: 105
01.07.11 09:55

Om penger ikke er noe problem. Kan styres av Apple produkter og har innebygd harddisk.

Litt billigere er Sonos. Men her trenger du en NAS for å lagre musikk. Ellers kan du bruke Spotify på denne med noen få tastetrykk. Denne kan styres av egen fjernkontroll, eller Apple og Android produkter.

petterG
02.07.11 19:09

Kan dette være et alternativ?

Alex_de_Large
03.07.11 00:14

Det kan det helt klart være!

Ganske lik sak som Sonos. Den takler både Spotify, Wimp og har internettradio. Men som på Sonos må du ha på pc, eller ha NAS for egen musikksamling.

Det negative i forhold til Sonos med denne, er at den er litt mer plastikk i utførelsen og at den visstnok faller ut litt oftere fra det trådløse nettverket.

Men alt i alt skal det være et bra produkt i forhold til prisen!

petterG
06.07.11 03:19

Det blir nok Squeezebox, den ser ut til å fylle alle krav! At trådløst ikke er på topp spiller ingen rolle, det er tilgang på kablet nett overalt den skal brukes. Det er mulig Sonos er bedre, men jeg kjøper ikke den bare fordi jeg kan

Skal komme tilbake med en vurdering når den er på plass og testet!

Alex_de_Large
06.07.11 15:16
petterG: Skal komme tilbake med en vurdering når den er på plass og testet!

Ja gjør det!

petterG
03.08.11 00:19
Alex_de_Large: Ja gjør det!

En liten oppdatering:

Selve boksen er liten og snerten, og i beste Logitech-kvalitet. Ikke noe billigplast her nei! Enkel og grei fjernkontroll, touch-skjerm fungerer upåklagelig.

Den skal kunne finne nettverksdisker direkte(med visse forbehold). Dette er ikke testet, da musikken ligger på en stasjonær PC som er påslått stort sett hele døgnet. Det ser ut til at nettverksdisker fra Synology er det beste valget, et eget program må da legges inn på disken før den kan brukes. SD-leser/USB-inngang er ikke testet, men det finnes vel ingen grunn til at det skulle være problemer der.

Et lite program må installeres på PC'n(Squeezebox server), musikkmappe velges og scannes. Enkelt og greit uten problemer. Bruker kablet nett, trådløst er ikke testet.

Lyden er det ingenting å si på, betjeningen er kjapp og grei med et utall av forkjellige muligheter til random avspilling, album, artist, lister +++ Når filene er tagget korrekt vises artist/album/låt oversiktlig på displayet. Her er også masse forskjellige visninger å velge i.

Internettradio fungerer prikkfritt med et hav(!) av kanaler å velge mellom!

Anbefales!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg