Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reparere DVD-opptaker

NYTT TEMA
TheLord

TheLord
08.07.11 08:17

Jeg kjøpte nylig en brukt DVD-opptaker (Pioneer DVR-3100), men da jeg testet den ville den bare en sjelden gang spille DVD´er, og musikk-CD´er ble avspilt hakkete. Så jeg brukte en rengjøringsplate, og etter det fungerer musikk-CD´er slik de skal, og DVD´er lar seg avspille oftere.

Av en eller annen grunn ser det ut til at DVD´er har en større sannsynlighet for å bli avspilt dersom de er i opptakeren mens opptakeren er avslått og jeg slår den på enn om jeg åpner og lukker DVD-skuffen.

Jeg fikk ikke slettet innholdet på en brent Verbatim DVD-RW plate jeg har selv om jeg klarte å avspille platen. Etter at jeg slettet innholdet på platen ved bruk av PC, spytter opptakeren platen ut igjen når jeg prøver å putte den i. Den gjør det samme med en tom DVD-R plate jeg har. Opptakeren er ment for både DVD-R og DVD-RW.

Av "Disc history" kan det virke som om selgeren av opptakeren ikke har benyttet den (til opptak i det minste) siden 2006.

Pioneer Norge sier det mest sannsynlig dreier seg om en leser (eller hva det nå heter) som er gåen.

For meg står valget nå mellom å få opptakeren reparert på selgers bekostning eller å sende den i retur og forlange kjøpesummen tilbake.

1) Sånn ca. hvor mye vil det koste å reparere/skifte ut noe slikt?

Selgeren fikk opptakeren i premie i 2005, så det kan bli vanskelig å finne ut hvor den kom ifra.

2) Hvor bør jeg gå for å få den reparert (bor i mellom Skien og Porsgrunn)?

3) Andre kommentarer?

(Innlegget ble redigert 08.07.11 08:19)

todleif

todleif
12.07.11 15:12

Virker den ikkje som den skal, so forlang pengene tilbake og spilleren returnert til kjøper.

Ein spiller som er 6 år gammel, er jo ikkje akkurat verdt å reparere. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg