Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

tips til kjøp av TV

NYTT TEMA
rockeren

rockeren
27.07.11 15:31

Hei.

Har lett litt etter ny tv, men blir litt rådvill av det enorme utvalget på TV'er.

Mine preferanser er pris et sted mellom 5 og 8000,- (kan alltids strekke meg litt høyere men dette er egentlig max-grensa), størrelse (vil gjerne ha 50 tommer) og selvfølgelig at lyd/bilde er bra. Jeg bor i en ganske lys leilighet, derfor er jeg litt skeptisk til plasma (vet ikke om dette er ubegrunnet med dagens teknologi), og mitt bruksområde er variert mellom TV-program, filmer og litt spilling. Total TV-tid er ikke veldig høy.

Takk så mye (og tommel) til de som kan gi meg tips og gjerne lede meg videre til konkrete tv'er.

rockeren

rockeren
27.07.11 15:34

3D er heller ikke et must (prisen skytes vel fort til himmels med dette)

turner

turner
27.07.11 16:52

Hey,få tak i Januar utgaven av Lyd og Bilde,der kårer de beste lyd og bilde produkter 2010....Mulig det ligger ute på nett:)

rockeren

rockeren
30.07.11 01:13

Da har jeg funnet noen aktuelle kandidater, og håper dere kan si hvilken dere ville gått for av disse!

Slo fra meg tanken på Plasma da rommet den blir stående i er ganske lys, samt at vinduene står rett i mot TV'en.

De 4 aktuelle:

Sony LCD 46CX520 for 5800.- 

Samsung LED UE46D5005 for 6800,-

Sony LED KDL-46EX710 for 8000,- (muligens for 7500 m/frakt gjennom Siba)

Samsung LCD LE46C750 for 8300,-

Om dere har et supertips til TV i samme gate/pris ville jeg blitt takknemlig for det. Preferansene er pris (max 8500), helst LCD/LED, brukes allround til både litt spilling, film og nyheter/vanlig tv. Noen meters avstand så 46-tommer er et krav syns jeg. Ikke et must med 3D eller WiFi, men hadde vært fint om den kunne blitt koblet med et gammelt stereoanlegg (krever vel AUX, men fant ikke dette spesifisert på de nevnte produktene).

Speca

Speca
30.07.11 01:21
rockeren: Da har jeg funnet noen aktuelle kandidater, og håper dere kan si hvilken dere ville gått for av disse!

Jeg har liten peiling på dette, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå gjennom trådene på avforum.

turner

turner
30.07.11 01:27

Er du plaget m for mye lys/vinduer foran tv så bør man kjøpe rullgardiner,det fungerer bra....ca 300 pr stk...

Klikk for å gå tilbake til toppen