Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NAD C375 stærker

NYTT TEMA
madigan

madigan
28.07.11 15:43

Noen som har erfaring med dette monsteret?

hillebillys

hillebillys
29.07.11 00:29

Jeg har en NAD 216 som er ett efektrin og fogjenger til efekt delen av 375.

Jeg har også en 372 som er direkte forgjenger av 375, Og en bekjent har 375.

Det er ikke ett direkte monster, for den kan spille litt pent også. Og har mulighet for og drive litt tungdrevne høytalere.

Jeg er fornøyd med 372. Men jeg syntes den eldre 216 er bedre.
372 hadde jeg også inne på garanti, en feil på ett rele. Men dette var noe dem viste om og retta opp raskt. Og var retta på nyere 372 fra fabrikk. (og helt sikkert løst på 375)

Min bekjent har den sammen med noen dyre Dali høytalere. Men jeg syntes dem spiller tamt. Men det trur jeg har mere emd han sin måte og stille inn. Siden han har koblet den sammen med en surroundforsterker, og satt de store Dali høytalera til små i system settings. Dette forde han har subb... Og naturlig nok da, så spiller dem tamt. For setter du i settings til små høytalere så sender ikke forsterkeren lave frekvenser til efekttrinnet. (Han har altså koblet slik att forforsterkeren til 375 ikke er i bruk, og bruker efekt delen som ren efekttrinn)

(kan og komme av att jeg har CV, sammen med dobbel 15" subb, og er vant med det. Mens han har Dali som kanskje er mer harmonisk)

Jeg har samme kobling, men har stilt til store høytalere. Men har tatt skrittet videre, og bruker 372'ns efekt del til diskant og mellomtone, og 216'n til bass. (og seperat dubb på subb utgang)

Det mest interesange er hva du eventuelt vil bruke av høytalere. Og hva du ønsker.

Høytalere som i seg selv har kraftig bass, vil kanskje for noen ende opp med for mye bass med en 375. (Om du ikke tenker klipsch. Men jeg er usikker på hvordan NAD vil takle klipsch diskant)

Min 216 har spilt nesten dagli siden 1996 uten en hikke.
Og på samme høytalere. Og nå sammen med  375 og en Denon surroundforsterker. Og spiller bedre en den noensinde har gjort. Samme høytalere også.

Har hørt mine høytalere hos andre med andre forsterkere. Og vil si att NAD gir CV antydning til forbredring lydmessig. Altså mere en bare og trøkke. (Men fortsatt party party, ikke tru jeg prøver og sammenligne mot feks Snell eller B&W).

Jeg vurderer faktisk og bytte ut høytalera, men beholde forsterkerene.

Event kjøpe 4 stk 275 og kjøre dem brokoble med Cv'ene....
Men det blir tulle vilt og trolig ikke bra kvalitets lyd.

(Innlegget ble redigert 29.07.11 00:31)

madigan

madigan
29.07.11 15:56

Jeg har vert på Hifi klubben å henta 375  til NAD nå-- har aldrig hadt NAD før- har hadt Cambridge-Arcam-og Denon- men dette høres helt å holdent overlegent ut av hva ''Jeg'' har hadt tidligere,jeg kjøpte også nye kabler ''Enledere'' eller solid som det også heter,jeg kjøpte 2,5 kvadrat i første omgang-kabler kan alltids byttes:))

Jeg har De gamle Q-50 fra KEF og det er pen bass her forsåvidt--det er grenser for hva 5'' bass elemter orker da,så dette er helt Nice sound-KEF har jo en suveren løsning på at diskanten går på trinser inni mellomtone betane,så de koser seg,selv om de i utganspunktet er rimlig lettdrevne-men de tar gjerne i mot og yter 150w nå som forholdene ligger till rette for det.

Jeg gidder ikke å brokoble når jeg sitter i en 20 m2 stue men denna stærkern nei-her høres ut til at det er mere enn nok kapasitet:))

Forøvrig kjører jeg en del vinyl og med ria trinnet til Cambridge er det helt suverent.

Film lyden tar jeg ut med en innebygget lydplanke i tv'n:))

(Innlegget ble redigert 29.07.11 16:03)

turner

turner
29.07.11 19:23

Du kjøpte monsteret ja,full guffe nå vel?:)Gratulerer..

madigan

madigan
29.07.11 23:43
turner: Du kjøpte monsteret ja,full guffe nå vel?:)Gratulerer..

nei-ikke full guffe--her kan man faktisk høre alle detaljer på lavt volum såvel som høyt-- bor i blokk da-så det er nok beste å ta det rolig,kan dog guffe på litt med headsettet på øra da:)))

turner

turner
29.07.11 23:49

hehe,blokk au au,jeg bor inni skauen,nabo 60meter fra meg,han spiller høy musikk han også så da e jo alt greit:)

madigan

madigan
30.07.11 00:34
turner: hehe,blokk au au,jeg bor inni skauen,nabo 60meter fra meg,han spiller høy musikk han også så da e jo alt greit:)

JaDere som har hus i skauen  er litt heldigere sånn sett ja:)))

hillebillys

hillebillys
30.07.11 17:28

Trur du har gode muligheter for og oppgradere til større høytalere.
Nå vet jeg ikke hvor mye disse høytalerene tåler, men jeg trur den forsterkeren gir ganske ren lyd helt ut til høytalerenes tolleranse pungt.

Dette er vel egnentlig bra, men pass på litt har hørt høytalere faktisk butte!! og det uten att lyden hørtes som og forvrenge.

5" bassere kan spille bra under de rette forutsettningene ..

Nå kan du trolig få fin dybde og god lyd i hele spektret uten og spille høyt. En slik stor forsterker vil ofte kunne spille bedre på lave volum en mindre forsterkere. Noe som ofte er viktigre en og kunne spille grisehøyt.

madigan

madigan
30.07.11 22:43

Jepps-- jeg kan sikkert opgradere till større høytalere,men jeg er så glad i disse-de har stått her i 15 år,og det står 150 w bak og KEF går gode for det--nå har jeg aldrig hadt stærkere over 75 w her da-men dette er som du sier--hele spekteret på lav volum-og høtalenrne høres ut til å kose seg:)))

gjennomsnittspenis

gjennomsnittspenis
11.08.11 12:26
madigan: monsteret

monster og monster. mer pusekatt :P

uni q kef-høyttalerne dine er fjonge da. klassiker

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg