Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny TV med hjemmekino

NYTT TEMA
PatNevin

PatNevin
31.07.11 16:39

Flytter snart inn i nytt hus, og da står TV + hjemmekino relativt høyt på innkjøpslisten. Har allerede sett på TVen nedenfor, men trenger hjelp til å finne det beste hjemmekinoen. Sammenlagt pris skal helst ikke overstige 17-18.000.

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/60PZ250N/lg-60-3d-plasma-tv-60pz250n

cbx750f85

cbx750f85
01.08.11 19:07

Var en lignende tråd for ikke så lenge siden.......... Som rådet var der så blir dette fort litt for tynt på lydsiden til å få noe med bra futt i......

Vil det være mulighet for utvidelser etter hvert så gå for en receiver og ett par gode høyttalere, kanskje til og med stativhøyttalere som du kan sette bak etter hvert.

Er dette ment som en engangsinvestering.......... Du får jo noe som er bedre enn lyden direkte fra TV-en... men det skal jo ikke så mye til.

Har sett noe fra Dali som kan funke, har ikke hørt dem... Men sammen med en ok receiver burde dette være noe i nærheten av bra i alle fall ;-)

Men hm.... Så nå at prisen for TV-en og disse Dali høyttalerene kom opp i 18000.....  Må nok ut med minimum 4000 til for å få en Receiver med litt tak i.

Ett komplett anlegg til 6000 vil ikke jeg kalle noe fryd for ørene...

hillebillys

hillebillys
01.08.11 20:27

Enig med cbx.

For de resterende 6000 hadde jeg kjøpt noen greie stativhøytalere og en grei stereo receiver.

Receiveren kan gå på brukt salg eller gutte rom (om du har/får unger)

Stativhøytalerne kan senere brukes som bakhøytalere.

Det vil i fremtiden bli en bedre løsning en alt i ett pakke til 6000,-
Men vil sef. ta lengre tid til du får komplett surround.

Her er  en mulighet, men du må nok spare litt til, for høytaler settet kommer på 6 lapper.

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/system/dali_stilefazon-sub-1-51_hoyttalersystem_sort.htm

Denon receiver til ca 2200,-

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/denon_avr-1312-_hjemmekinoreceiver.htm

Jeg trur muligens høytaler settet "fortjener" litt bedre forsterker, men vil fungere med
Denne. Er jo senere mulig og oppgradere forsterkeren.

Men ender jo vel litt mere en du har planlagt, og da vil og trenge en br spiller ppå dette igjen.

(Innlegget ble redigert 01.08.11 20:29)

PatNevin

PatNevin
01.08.11 23:24

Takk for svar begge to. Så for øvrig bra ut det settet fra Dali uten at jeg egentlig har snøring på dette området. En samlet pris i overkant av 20.000 med reciever høres for øvrig ikke alt for ille ut.

hillebillys

hillebillys
02.08.11 20:33
PatNevin: Dali uten at jeg egentlig har snøring på dette området.

Du får høre på det før kjøp, dem pleier og værra flinke på slikt.

Min oppfatelse av Dali er att dem ser temelig "allround" og derfor vil passe til mange.

Men hør og snakk med hifiklubben om dem. Stikk og på andre steder og se om det finnes tilsvarende pakker som du kan høre på og forsøke og sammenligne.

Men i den prisklassen trur jeg muligens Dali er blandt de bedre.

Klikk for å gå tilbake til toppen