Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fargefoto fra 1909?

NYTT TEMA
Kanlite
KanliteInnlegg: 824
21.12.11 01:18

Her er noe rart, er de ekte, er det jo knall....men folk her som har greie på foto kan kanskje ha noen kvalifiserte meninger om saken?

http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html  

drillern
drillernInnlegg: 6429
21.12.11 01:30
Kanlite: kvalifiserte meninger om saken?
Kanlite
KanliteInnlegg: 824
21.12.11 03:58

Hm. Burde kanskje sjekket selv, før jeg spurte her :)

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
21.12.11 12:56

Teknikken med å ta tre bilder etterhverandre gjennom forskjellige filtre fungerte tydligvis veldig bra. Det forklarte også den unike typen fargeavvik som er synlig i bildet av den gamle mannen på flåten f.eks.

futureline
futurelineInnlegg: 3901
21.12.11 16:25

Ganske fantastisk å se bilder av slik kvalitet fra den tiden....overraskende..

Torotto
TorottoInnlegg: 14555
21.12.11 16:52
futureline: anske fantastisk å se bilder av slik kvalitet fra den tiden....overraskende..

Disse bildene er pusset opp digitalt.  Både oppbevaring  og kjemi vil ha redusert kvaliteten.

Ser bare hvordan mine egene Dias fra 1960 tallet ser ut.

Her er en link til Fotografen Albert Kahn  På kanten av disse bildene ser man "tidens tann"

futureline
futurelineInnlegg: 3901
21.12.11 21:16
Torotto: Disse bildene er pusset opp digitalt. Både oppbevaring og kjemi vil ha redusert kvaliteten.

Joda, selvsagt er de det, men jeg syns nå det er gjort en god jobb med det.  :-)

Det er mye jobb, jeg har selv restaurert en del bilder fra 65-75, og ble ganske overrasket (og gledet) over at det var mulig å få såpass ut av bildene som jeg klarte.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester