Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NtSC dvd

NYTT TEMA
Arthur_Dent42
Arthur_Dent42Innlegg: 1324
02.01.12 17:35

Idag fikk jeg en pakke jeg hadde bestilt over nett, fra Amazon.com for å være presis. Jeg tenkte ikke nøye igjennom så filmen ble sent fra over the pond. Da jeg skulle spille av filmen så jeg at den ikke ble akspetert av hverken DVD eller bluray. Jeg skjønte at det var dumt å bestille film fra en annen region. Så prøvde jeg videre å spille av på PC og da funket det delvis, den viste bilde men ikke lyd.

Er det hjelp å få her av folk med peilig? Hva kan nå gjøres?

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
03.01.12 00:10

Hva slags program brukte du til å spille av på PC ?

Lyd problemet kan skyldes at du hadde valgt et lydspor som ikke kunne dekodes på PC eller at det automatisk ble sendt ut på en digital lyd-utgang (spdif/hdmi)

Arthur_Dent42
03.01.12 18:02

Jeg prøvde Windows media player, VLC og Hp DVD player. De viste bilde men ingen lyd. Så er det mulig å fram på lyden på et vis.

CurtisMann
CurtisMannInnlegg: 1141
04.01.12 22:17

Et alternativ er å lage en dvdr kopi av orginalen din der region sperren blir fjernet.....så kan du spille kopien på dine vanlige avspillere.

Arthur_Dent42
05.01.12 19:48

Jeg fikk avspillt den på min PC med VLC, det gikk helt fint.

Og takk for tipset der oppe, det kan også prøves.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester