Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tom nedlasting av flac-fil

NYTT TEMA
RUFFEN23
RUFFEN23Innlegg: 578
06.01.12 17:36

Hei!

Jeg har et stort problem som jeg ikke skjønner noenting av, og jeg håper at noen kan fortelle meg hva det er som er galt.

Jeg skal laste ned musikk som er i flac-formatet. Problemet er at når jeg prøver å laste ned musikken så er nedlastingsfilen helt tom, rett og slett kritthvit - det er ingenting i den. Jeg har prøvt å forhøre meg om hva det kan komme av, og alle skriver at jeg må bruke passord for å pakke ut, samt at jeg trenger programmer som kan kjøre flac-filene. Derfor anskaffet jeg meg i går både Songbird og Fluke for å kunne laste ned musikken, i håp om at jeg nå skulle kunne laste ned. Men forsatt etter å ha anskaffet disse programmene så er nedlastningen like kritthvit og tom. Så hva er det som er problemet her? Trenger jeg et eller annet program for å i det hele tatt kunne laste ned flac-filer, eller er det noe annet jeg gjør feil??

Håper det finnes noen genier der ute som kan være til assistanse :)

CurtisMann
CurtisMannInnlegg: 1141
06.01.12 20:02

Hvor laster du ned fra da?
Høres ut som du gjør noe feil og laster ned en html fil eller noe.....bruker selv flac som jeg ripper fra mine cder og de er vanlig vis 15-20mb stor alt ettersom feks hvor lang spilletid låta har.

bbonga
bbongaInnlegg: 3998
06.01.12 20:05

Skjønner ikke helt hva du mener med tom. Hvor store er filene? Er de 0kb/mb?

Gi et eksempel på filnavn på ei fil du har lasta ned INKLUSIV "etternavn" (det etter punktum. Du må velge å vise filetternavn for kjente filtyper)

drillern
drillernInnlegg: 6429
06.01.12 20:58
RUFFEN23: Håper det finnes noen genier der ute som kan være til assistanse

Er det ei torrent fil,så må du bruke et program f.eks UTORRENT for å åpne fila i.

RUFFEN23
06.01.12 21:54

Hallo!

Takk for svarene, folkens! Det jeg skal prøve å laste ned er disse Prince-demoene, hvor alt står når man trykker på albumcoverene. Fint hvis noen kan se hva dere tror problemet kan være ut fra dette og det jeg sa, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få musikken. Og alle andre høres ut som de får det. (Parade demos)

http://dabang319.blogspot.com/

bbonga
07.01.12 00:24

Var alt for mye til at jeg orker å laste ned... men ser at det er  .rar-fil. Regner med at du har pakka ut den og at du finner masse flac-filer inni den? Hvis du har gjort det, og prøver å spille flac-filene, og det ikke går, så vet jeg ikke hva som er feil.

RUFFEN23
07.01.12 00:40
bbonga: Var alt for mye til at jeg orker å laste ned... men ser at det er  .rar-fil. Regner med at du har pakka ut den og at du finner masse flac-filer inni den? Hvis du har gjort det, og prøver å spille flac-filene, og det ikke går, så vet jeg ikke hva som er feil.

Nei, det er akkurat det som er problemet: Jeg får ikke lastet ned noen rar-fil, for når jeg trykker på nedlasting så er nedlastingsfilen helt hvit (tom). Jeg tror nok jeg skulle fått spilt av flac-ene nå i og med at jeg har skaffet meg programmer som skal kunne spille dem av. Men problemet mitt er altså at jeg ikke kommer meg til rar-filen.

Så spørsmålet er da på en måte: Må jeg ha et spesielt program bare for å få lastet ned rar-filene???

bbonga
07.01.12 01:10

Da vet jeg ikke hva problemet er. Fila jeg sjekka var på 272mb eller noe og da den starta sto det at det ville ta over en time å laste ned, så tom kan den ikke være.

petterG
petterGInnlegg: 9481
07.01.12 03:26
RUFFEN23: Må jeg ha et spesielt program bare for å få lastet ned rar-filene???

I mangel av noe bedre å foreta meg på nattevakt har jeg testet dette:

1. Lastet ned demos.rar, lagret på desktop, bruker Opera
2. Pakker ut med 7-Zip File Manager
3. Sitter igjen med en mappe med 11 .flac-filer og noen .jpg-bilder
4. .flac-filene spilles greit av med VLC Media Player.

RUFFEN23
07.01.12 19:41
petterG: I mangel av noe bedre å foreta meg på nattevakt har jeg testet dette: 1. Lastet ned demos.rar, lagret på desktop, bruker Opera
2. Pakker ut med 7-Zip File Manager
3. Sitter igjen med en mappe med 11 .flac-filer og noen .jpg-bilder
4. .flac-filene spilles greit av med VLC Media Player.

Nå aner jeg nesten enda mindre hva som er galt. Jeg bruker safari, men lastet ned Opera bare for å se om det kunne hjelpe - nope. Så tok jeg å installerte XLD komprimeringsprogram (jeg har mac), men det hjelper ingenting. UANSETT hva pokker jeg gjør så blir filen som lastes ned helt komplett tom!

Er det noen som vet om det går an å etterjustere dette til å kunne trykke "jeg vil ha hjelp" etter at tråden er laget? Jeg fikk ikke det mked meg da jeg laget tråden, og jeg trenger virkelig hjelp. Moderator?? 

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
07.01.12 20:38

Men blir det lastet ned 276MB eller blir det lastet ned 0 MB ?

(det finnes ikke "hvite" filer)

og du blir redirektet til SendSpace.com for nedlastning ikke sant ?

RUFFEN23
07.01.12 22:07
Topguy: Men blir det lastet ned 276MB eller blir det lastet ned 0 MB ? (det finnes ikke "hvite" filer) og du blir redirektet til SendSpace.com for nedlastning ikke sant ?

Det er ingenting som er 0 prosent, nei - så når jeg har lastet ned hele fila (noen ganger jeg har prøvd har jeg bare avbrutt det siden den er like tom) så er det vel ca. 276 MB. Problemet er bare at fila er helt hvit, tom, og det kommer ingen rar-fil ut av det. Det er det jeg ikke forstår.

Jeg blir ikke redirektet til Sendspace igjen. Eneste gangen jeg er på Sendspace er når jeg trykker på nedlastingsknappen, og da popper nedlastingsvinduet mitt opp med en kritthvit fil som laster ned...ingenting, virker det som. Men som sagt så blir det MB ut av det.

PS! Som nevnt tidligere i posten så har jeg lastet ned både Fluke, Songbird, XLD komprimeringsprogram, samt prøvd å laste ned fra Opera i stedet for Safari som jeg bruker - alt uten hell. Så hva kan jeg gjøre??? 

petterG
petterGInnlegg: 9481
08.01.12 02:48
RUFFEN23: Problemet er bare at fila er helt hvit, tom, og det kommer ingen rar-fil ut av det.

At fila er hvit(regner med du mener hvitt ikon) betyr vel bare at den ikke er tilknyttet et spesielt program.

(Innlegget ble redigert 08.01.12 02:50)

LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11832
08.01.12 02:50

Det høres vel ut som om du ikke har et program som kan åpne .rar-filer.

Jeg kjenner ikke mye til mac, men ifølge et raskt google-søk så er XLD et program som spiller lydfiler og ikke et utpakkingsprogram, så jeg vil vel tro du mangler noe som pakker opp .rar.

Torotto
TorottoInnlegg: 13747
08.01.12 21:28
LiquidDarkness: Det høres vel ut som om du ikke har et program som kan åpne .rar-filer.

Kanskje dette han mangler?

Og at han husker å sette inn passordet  dabang319 når filen skal åpnes

(Innlegget ble redigert 08.01.12 21:41)

LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11832
09.01.12 19:57
Torotto: Kanskje dette han mangler?
Og at han husker å sette inn passordet  dabang319 når filen skal åpnes

Tipper det kan løses med ett av de to punktene, ja - eventuelt en kombinasjon av begge :)

(Innlegget ble redigert 09.01.12 19:58)

RUFFEN23
10.01.12 17:30
Torotto: Kanskje dette han mangler? Og at han husker å sette inn passordet  dabang319 når filen skal åpnes

Ja, det stemmer det. Det har ordnet seg nå i alle fall, og det var et program som kunne "unrare-e" filene jeg manglet - som jeg trodde jeg hadde, og som jeg derfor ikke forstod hva som gjorde at jeg ikke fikk det til.

Takker for alle råd, tips og innspill til alle som har bidratt :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg