Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skurrette lyd

NYTT TEMA
Panemar
PanemarInnlegg: 30
18.04.12 14:40

Har et problem med de nye hifi høyttalerne mine. http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/dali_ikon-5-mk2_hoyttalere_sort-.htm

Problemet er det at når jeg spiller remixer fra youtube, og spiller litt høy lyd, men ikke alt for høy. Så senkes de lyse tonene veldig mens de mørke fortsatt blir, og får derfor ikke med med teksten eller noen ting. virker som om stemmen på sangen blir høy, lav, høy, lav også videre. vis jeg hører på en rolig sang med samme lydstyrke er ikke dette noe problem i det hele tatt. lyden er da veldig bra. 

Har en demon 15-20 år gammel forsterker og tenker vell at dette er problemet, men vil ikke kjøpe en ny dyr forsterker og oppdage at probleme fortsatt er der. Så vil derfor høre med noen som har litt peiling på dette :)

Takk for svar 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10006
19.04.12 09:27

Youtube er ikke akurat en higend lydkilde.

Hvordan er høres det om du spiller av en cd på samme lyd nivå?
Både rolige og dynamiske låter på cd.

Panemar
19.04.12 12:39

Har ikke noe cd med slike remixer eller så hard musikk, men det skjer det samme om jeg bruker spotify. Dette skjer bare om jeg spiller litt høy lyd, om jeg skrur ned på volumet til rolig lyd så høres sangene helt normale ut. Så det høres ut som de lyse tonene hakker når jeg skrur opp på lyden. Virker som om anlegge ikke takler det lydnivået, men lyden er ikke høy i det hele tatt. pleier å spille høyere på de vanlige pc høytalerne mine. Akkoratt nå kan jeg bare spille rolige sanger på mye volum. 

Forsterkeren heter foresten Denom. En liten skrivefeil der

Torotto
TorottoInnlegg: 18150
19.04.12 15:11

Hvordan er opptakene da? Kanskje opptakstnivå har vært for høyt og skaper klipping. Og dett vil du få ganske tydlig frem i kvalitetshøytalere.

Link

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10006
19.04.12 20:18

Går utfra att du mener Denon. De fungerer normalt sett helt greit sammen med Dali

Regner med att det er en Denon gold som det het før, nå får en jo alle gull farvet, men før var det litt anderledes. husker ikke så mye om dem, da jeg ikke kjøpte Denon på den tiden.

Er det "vanlig" denon så vil jeg tru den ikke er egnet for de høytalera, for de Dali Ikon bør en bruke en av de bedre denon forsterkerene, ikke de rimligste.

Men uansett under testing og sjekking bør en bruke CD. Streaming er ikke akkuratt beste for referanse. Men er helt greit til normal bruk og skal fungere greit.

Men for og finne hva som er problemet bør en bruke cd.

Men Denon er jo ett hifiklubben produkt. Du kan rett og slett ta den med og forklare problemet, får dem da til og teste på dine dali høytalere, dem har jo dem i butikken så du slipper og ta med dem du har i stua. viser testen der at forsterkeren er ok, så er det jo høytallera eller streaminga. (trolig streaminga, men selv nye høytallere kan jo ha en feil)

Er det feil på forsterkeren får du vurdere sammen med dem hva som bør gjøres.

(Innlegget ble redigert 19.04.12 20:19)

Panemar
20.04.12 17:51

Da tar jeg med meg forsterkeren til næremeste hifiklubb også tester det. vis det da viser seg at det er noe feil med forsterkeren eller at den ikke er god nok kjøper jeg en ny :) har nemmelig tenkt litt på denne

Cambridge Audio Azur 740A

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg