Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koble CD-spiller/forsterker til TV

NYTT TEMA
Hentho

Hentho
01.09.12 18:24

Jeg har fått satt opp to høytalere i underetasjen, koblet sammen til CD-spilleren, noe som fungerer utmerket. De fleste vet jo at TV-ens høtalersystem er ganske laber, så da kommer jeg til spørsmålet mitt: Er det mulig å koble CD-spilleren til TV-en slik at jeg kan få lyden fra høytalerne i stedet? Prøvde å teste med noen RCA-kabler (rød og hvit). Koblet blant annet mellom aux og "variable audio output," men ingenting skjedde. Prøvde også å endre litt på instillingene på TV-en. Jeg så at det var en optisk digital output på radioen, så vil det eventuelt være mulig å bruke den?

TV: 37LC2RR

CD-spiller: Teac CR H100

petterG

petterG
01.09.12 19:11

Regner med du vil ha TV-lyden via CD-spilleren(som egentlig er en receiver) til høytalerne?

Da bruker du audio out på TV'n og AUX in på CD-spilleren og velger aux som kilde.

Den optiske er UT, så den kan du ikke bruke. 

Hentho

Hentho
01.09.12 19:50
petterG: Regner med du vil ha TV-lyden via CD-spilleren(som egentlig er en receiver) til høytalerne? Da bruker du audio out på TV'n og AUX in på CD-spilleren og velger aux som kilde.

Ja

Det var akkurat det jeg gjorde, bortsett fra at jeg ikke fikk noe lyd på høytalerne.

petterG

petterG
01.09.12 20:16

Og rett (inn)kilde er valgt på receiveren?

Hentho

Hentho
01.09.12 20:41

Jepp, aux står som kilde

petterG

petterG
01.09.12 20:51

Da har du to alternativer, utgangen på TV'n eller inngangen på forsterkeren er gåen. 

Regner med en av de med Tape er innganger, prøvd der? 

Hentho

Hentho
01.09.12 20:54
petterG: Regner med en av de med Tape er innganger, prøvd der?

Har prøvd det i tillegg til MD

bbonga

bbonga
01.09.12 21:36

Har du prøvd å koble på "AV OUT" isteden for "variable audio output"?

Torotto

Torotto
01.09.12 22:51
Hentho: Prøvde å teste med noen RCA-kabler (rød og hvit). Koblet blant annet mellom aux og "variable audio output," men ingenting skjedde. Prøvde også å endre litt på instillingene på TV-en

Kopling skal være riktig.  Se her

Har du slått av innebygde høytalere?  Slik

Hentho

Hentho
02.09.12 01:14
Torotto: Kopling skal være riktig. Se her Har du slått av innebygde høytalere? Slik

Begge deler er gjort riktig, men får fortsatt ingen lyd, bare en lav during.

petterG

petterG
02.09.12 03:22

Prøvd med en annen kabel som du vet er i orden?

Hentho

Hentho
02.09.12 19:19
petterG: Prøvd med en annen kabel som du vet er i orden?

Kabelen er i orden, kjøpte den faktisk i går.

Har egentlig gitt opp med å få lyd fra TV-en og til høytalerne, men har ihvertfall fått koblet opp blu-ray spilleren til høytalerne (via CD-spilleren med RCA-kabelen).

Den lave duringen tror jeg har noe med CD-spillerens signal-kabel å gjøre. Lyden var der bare når både signal-kabelen og RCA-kabelen var koblet til. Når jeg koblet en ledning av av, sluttet det.  Mulig det går an å fikse det ved bruk av galvanisering på signal-kabelen eller noe. Blir litt dumt hvis jeg må koble av signal-kabelen hver gang jeg ser film. Men uansett, takk for hjelpen.

(Innlegget ble redigert 02.09.12 19:21)

DogbertITkonsulent

DogbertITkonsulent
04.09.12 19:14

Den lave duringen høres ut som jordingsstøy.
Tipper TV og forsterker er koblet til forskjellige strømuttak?  Hvis ja, forsøk å koble de til samme uttak.

Alternativt kan du, hvis det er mulig, bruke en optisk kabel mellom TV og forsterker.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg