Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ble jeg lurt på nettet? What to do :(

NYTT TEMA
Jaaylord

Jaaylord
26.09.12 00:52

Okey, så dum og desperat som jeg er.. tenkte jeg ikke før jeg handlet. Jeg var utrolig gira på Beats by Dre Studio og fant da denne nettsiden som solgte disse for relativt lav pris. http://www.headphonesbydrebeatspro.net/

petterG

petterG
26.09.12 01:10

Fra foriden: "Folk er ikke høre all musikken. Artister og produsenter arbeider hardt i studio perfeksjonere lyden. Men folk ikke kan egentlig høre dette med vanlige hodetelefoner. Fleste hodetelefoner kan ikke håndtere bassen, detaljene eller dynamikken. Bottom linje, gjør ikke musikken beveger deg Med Beats vil folk høre det artistene hører, og lytte til musikken slik de bør: slik jeg gjør. "

Det eneste som kommer fra den gjengen der er nok et trekk på bankkortet ditt...

petterG

petterG
26.09.12 01:27

"Fra forsiden" skulle det selvsagt være... Tydelig maskinoversettelse, det er et sikkert tegn på å skygge unna.

Topguy

Topguy
26.09.12 10:44

Må si den siden så meget proff ut ved første øyekast, men den holder ikke vann etter litt nærmere ettersyn nei. Et søk på google gir nesten bare linker til nettstedet ifra spam-meldinger på forum og lignende, et vanlig SEO triks ifra spammere og svindlere.

Ta kontakt med banken din, eller den som utstedte kredittkortet ditt.

(Innlegget ble redigert 26.09.12 10:46)

colombo

colombo
26.09.12 10:48

Yep, you are screwed.

bbonga

bbonga
26.09.12 10:56

Hvordan betalte du?

Jaaylord

Jaaylord
26.09.12 12:07

Ja, etter å ha sett nærmere på det virker det sannelig ikke som en oppriktig internettside. Ser ut som det bare har klipt og limt med Google Translate.

Hvor mye jeg betalte; 139.98 EUR - tilsvarer rundt 1 000 NOK.

Jeg betalte gjennom en PayPal aktig side, men ikke akkurat PayPal. Hadde bare samme konsept. Så ja, kanskje jeg er screwed akkurat nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre, 1 000 spenn er ikke bare bare - spesielt når du er student som meg som lever på å kjøpe First Price varer.

Altså har dere forslag hva jeg kan gjøre? Noen som har vært borti noe lignende?

frogster

frogster
26.09.12 13:01
Jaaylord: Jeg betalte gjennom en PayPal aktig side, men ikke akkurat PayPal. Hadde bare samme konsept. Så ja, kanskje jeg er screwed akkurat nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre, 1 000 spenn er ikke bare bare - spesielt når du er student som meg som lever på å kjøpe First Price varer.

Men du brukte kredittkortet til å betale med, ikke sant? Da tror jeg banken kan hjelpe deg hvis du forteller dem at du har blitt utsatt for en internettsvindel. Muligens vil du få pengene tilbake. Prøv det.

bbonga

bbonga
26.09.12 13:55

Slike nettsider bruker aldri kort direkte, derfor skjer betalingen alltid på andre måter. Da er det ingen risiko for dem og de unngår å bli bannet av kortselskapene. Men du betalte sikkert med kort, og da bør du rette dette til kortselskapet. Mulig det kan gå, men ikke sikkert, ettersom det har gått via en tredjepart.

ben_nevis

ben_nevis
26.09.12 14:50
Jaaylord: Altså har dere forslag hva jeg kan gjøre? Noen som har vært borti noe lignende?

Dersom du har blitt  lurt så får du pengene tilbake fra banken/VISA.

Det eneste er at kortet ditt må sperres og du får et nytt tilsendt.

Kontakt banken din og opprett en såkalt kortreklamasjons-sak.

Jeg ble lurt for noen måneder siden,da sannsynlig ved hjelp av pishing,at kortinformasjonen min ble stjålet på en eller annen måte. Det gikk noen uker så fikk jeg pengene tilbake.

goggen43

goggen43
26.09.12 15:05
Jaaylord: Okey, så dum og desperat som jeg er.. tenkte jeg ikke før jeg handlet. Jeg var utrolig gira på Beats by Dre Studio og fant da denne nettsiden som solgte disse for relativt lav pris. http://www.headphonesbydrebeatspro.net/

Her er litt opplysninger om hvem som eier siden.

http://servetheworld.net/whois?domain=headphonesbydrebeatspro.net

Jaaylord

Jaaylord
26.09.12 19:18

Jeg betalte med kort ja. Sendte en melding til banken min isted, og fikk da tilbakemelding at jeg måtte skrive en reklamasjon på VISA-transaksjoner. Hmm, vet ikke helt hvordan det fungerer, men skal finne ut av det.

Forhåpentligvis får jeg pengene tilbake. Takker for svar fra dere!

Og til goggen43, takk for linken. Prøvde faktisk å finne kontakt informasjon om personen via linken du ga meg. Jeg tenkte jeg personlig ville ta en prat med denne fyren for å få en stopp på dette umiddelbart. Leke litt supermann må jo da være lov iblant.

Torotto

Torotto
27.09.12 01:33
Jaaylord: Prøvde faktisk å finne kontakt informasjon om personen via linken du ga meg. Jeg tenkte jeg personlig ville ta en prat med denne fyren for å få en stopp på dette umiddelbart. Leke litt supermann må jo da være lov iblant.

Her har du noen opplysninger, du muligens har skaffet deg allerede?

link

(Innlegget ble redigert 27.09.12 01:33)

petterG

petterG
27.09.12 02:50
Jaaylord: Jeg tenkte jeg personlig ville ta en prat med denne fyren for å få en stopp på dette umiddelbart.

Hvis jeg var i dine sko ville jeg heller brukt energien på å få tilbake pengene(hodetelefonene ser du nok aldri noe til...) enn å kaste vekk tellerskritt på en person som sannsynligvis driter langflatt i om en fra Norge ringer og truer med både det ene og andre...!

ben_nevis

ben_nevis
27.09.12 12:08
Jaaylord: Sendte en melding til banken min isted, og fikk da tilbakemelding at jeg måtte skrive en reklamasjon på VISA-transaksjoner. Hmm, vet ikke helt hvordan det fungerer, men skal finne ut av det.

Hvordan man gjør dette varierer fra bank til bank,men jeg vil tro at også din bank har dette i menyen under tittelen  "Kort"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg