Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til Final Cut Pro

NYTT TEMA
Haugen

Haugen
17.10.12 23:16

Hvordan fader jeg lyden midt i et klipp? Jeg vil redusere lyd midt i et klipp, for så å øke det etter noen sekunder. 
Dette gjelder også når jeg vil fade musikklyden for å få med meg lyden på videoklippet. Men jeg får det ikke til. Får bare til fading i starten og i enden av klippene. 

Johnsli

Johnsli
18.10.12 01:38

Par år siden jeg har brukt dette programmet, men på tidslinja skal du kunne klikke for å legge på "punkter" på lydlinja (den ligger jo helt øverst på lydboksen, drar du den ned går lyden på hele klippet ned), for så å kunne linja opp og ned mellom, før eller etter punktene. Husker ikke nøyaktig, men prøv å høyreklikk, evt. prøv å klikk på linja samtidig som du holder nede shift, ctrl eller alt. Hadde jeg hatt programmet foran meg skulle jeg nok fått det til.

Haugen

Haugen
18.10.12 08:38
Johnsli: Par år siden jeg har brukt dette programmet, men på tidslinja skal du kunne klikke for å legge på "punkter" på lydlinja (den ligger jo helt øverst på lydboksen, drar du den ned går lyden på hele klippet ned), for så å kunne linja opp og ned mellom, før eller etter punktene. Husker ikke nøyaktig, men prøv å høyreklikk, evt. prøv å klikk på linja samtidig som du holder nede shift, ctrl eller alt. Hadde jeg hatt programmet foran meg skulle jeg nok fått det til.

Fiklet litt med det og fikk det til slutt til. Måtte markere området jeg ville justere. Når jeg da flyttet på volumlinjen(etter at jeg separerte video- og lydlinje) dukket det opp 2 punkter på hver side av boksen(markeringen). Deretter var det bare å justere som jeg ville.

Takk for innspill!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg