Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan for jeg trådløs internett radio.

NYTT TEMA
kef100

kef100
18.10.12 22:13

Jeg har akkurat kjøpt med ny reciver og den har internett radio. Det er kontakt for nettverkskabel på baksiden.

Problemet er at modemet mitt står i et annet rom og jeg ønsker ikke og bore hull i veggen for å komme igjennom med kabel.

Kan det finnes en løsning på det?

En liten dings alla usb pinne som mottar signalet fra modemet og en liten ledning fra den og inn i reciveren..det var bare en ide da:-)

Hentho

Hentho
18.10.12 23:26

Tror du mest sannsynlig må ha noe lignende airplay express/wireless bridge slik at du kan få koble opp til det eksisterende nettverket. Har receiver med internett-radio selv (og modemet er i etasjen over), men har ikke få fått ordnet internett ennå. Hvis du har en router ekstra kan du jo prøve å koble opp den til receiveren.

Men det er godt mulig at det funker med en usb-dings, selv om jeg tviler litt på om signalstyrken blir det samme.

(Innlegget ble redigert 18.10.12 23:28)

Topguy

Topguy
19.10.12 10:32

Du er sikker på at det ikke allerede finnes et trådløst adapter til receiveren din da ?

Eller er jo nettverk over strømledningene en mulighet. Søk på Homeplug eller Powerline i nettbutikkene.

fargerik

fargerik
21.10.12 08:30
kef100: Jeg har akkurat kjøpt med ny reciver og den har internett radio. Det er kontakt for nettverkskabel på baksiden. Problemet er at modemet mitt står i et annet rom og jeg ønsker ikke og bore hull i veggen for å komme igjennom med kabel. Kan det finnes en løsning på det? En liten dings alla usb pinne som mottar signalet fra modemet og en liten ledning fra den og inn i reciveren..det var bare en ide da:-)

Kjøp en repeater. Jeg hadde samme problem, og kjøpte en Netgear WN 2500 RP.

Den forsterker det trådløse WI-FI signalet, og kan plasseres i et annet rom eller en annen etasje. Den kan settes diskret bak recieveren, og så kan du koble til recieveren med en kabel dersom den ikke har antenne.

(Innlegget ble redigert 21.10.12 08:33)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg