Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Viasat og Canal Digital på samme parabol

NYTT TEMA
Silvio_Sack

Silvio_Sack
23.10.12 14:05

Her jeg bor har jeg nå Canal Digital. Har fått et kjempetilbud på Viasat (grunnet at jeg hadde det før), og nå lurer jeg på om jeg kan ha begge på samme parabol uten å måtte kjøpe et ekstra hode?

Kan jeg se både Viasat og Canal Digital på samme parabolhode?

(Innlegget ble redigert 23.10.12 14:06)

_Masada_

_Masada_
23.10.12 18:21

Nei det kan du ikke,fordi Viasat sender fra 4,8 grader øst,og canal digital fra 0,8 grader vest.

Du kan bruke samme parabol,så skifter du ut lnb holder som kan ha 2 hoder,et for hver satelitt. Da må du også justere parabolen din litt etterpå,men dette er jo veldig lett.

Du kan heller ikke bruke samme tuner,pr dags dato må du ha 2 tunere en fra hver leverandør og drive å switche mellom de. Dette kan jo selvfølgelig unngås ved at du handler inn et tuner som takler begge deler samtidig. Dreambox og VO+ er to slike tunere som tar begge deler. Men da får du ikke HD kanalene til Viasat. Pr dags dato får du disse inn bare med Viasat godkjent tuner,eller strengt ulovlige metoder.

Dette var ikke lett :)) Men det er ikke meningen at man skal ha begge deler tydligvis. Det er mange år siden at disse to var kompartible med hverandres ustyr. Grovt fortalt er vel dette omtrent fakta.

(Innlegget ble redigert 23.10.12 18:23)

Silvio_Sack

Silvio_Sack
23.10.12 19:20

Takk for hjelpa. Switchet hele driten om til Viasat, så får jeg heller si opp Canal Digital. Like greit.

drillern25

drillern25
23.10.12 20:24
Silvio_Sack: Switchet hele driten om til Viasat, så får jeg heller si opp Canal Digital.

Kan jo være like greit å bytte annen hvert år,når en er lei av reprisefilmene.hehe.

DogbertITkonsulent

DogbertITkonsulent
23.10.12 21:02

Viasat har da et KLART dårligere utvalg av kanaler enn det Canal Digital har?

hillebillys

hillebillys
23.10.12 21:38
DogbertITkonsulent: Viasat har da et KLART dårligere utvalg av kanaler enn det Canal Digital har?

Hva mener du. Eneste jeg savner fra CD er Discovery.

Ellers er jalla kanalene TV2 og TVN også tilgjengelig på Viasat.

Begge sender altså nrk kanalene, tv3, tv3 viasat4 og TVN.
Begge har masse film, sport, nyheter og dokumentar.

fleste av dem bare jalla. og dyrere en og leie de filmene du vil ha. Canal+ film hd osv. Sender bare jalla, samme med viasat film bare jalla og underlig lydkoding.  På 3 måneder så er det kanskje to brukbare filmer. Da kan en like godt leie. (Gjerne via net)

Så da har en igjen om en liker Discovery eller NGHD

Siden mythbusters kan lastes ned, så er Discovery dekka her i huset.

Silvio_Sack

Silvio_Sack
23.10.12 22:53

Viasat har Champions League.

ManUtdManiac

ManUtdManiac
23.10.12 22:55
Silvio_Sack: Viasat har Champions League.

Og man kan ha TV2 PL i tillegg.

Silvio_Sack

Silvio_Sack
23.10.12 23:06
ManUtdManiac: Og man kan ha TV2 PL i tillegg.

Mucho correcto. Alt av fotball befinner seg på Viasat nå.

Viktig fotball, vel og merke.

kvikhaldenfk

kvikhaldenfk
24.10.12 15:40

Eneste jeg kunne tenkt meg er MAX, Discovery og kanskje Zebra, men det ikke et must. Har alle sportskanalene og TV2 PL, noe som er nydelig, da det alltid er sport på tv. 

_Masada_

_Masada_
24.10.12 16:40

Før var det mye større problemer med Viasat og Canal digital. Men nå har faktisk Viasat et lite overtak. De har både tv2 PL sine sports kanaler og alle CL kampene på sin plattform. Det har ikke Canaldigital,der må du nøye deg med de få kampene som går på Viasat 4 fra CL.

_Masada_

_Masada_
24.10.12 16:41
kvikhaldenfk: Eneste jeg kunne tenkt meg er MAX, Discovery og kanskje Zebra, men det ikke et must. Har alle sportskanalene og TV2 PL, noe som er nydelig, da det alltid er sport på tv.

Så har tv2 fått alle rettighetene til championship,FA og ligacup. Men skal du se spansk fotball er vel Viasat ikke noe alternativ.

kvikhaldenfk

kvikhaldenfk
24.10.12 16:48
_Masada_: Så har tv2 fått alle rettighetene til championship,FA og ligacup. Men skal du se spansk fotball er vel Viasat ikke noe alternativ.

Nei, skjønner dog ikke hvorfor du skriver i fet skrift.

_Masada_

_Masada_
24.10.12 18:20
kvikhaldenfk: Nei, skjønner dog ikke hvorfor du skriver i fet skrift.

Tastaturet gikk litt skeist :)

DogbertITkonsulent

DogbertITkonsulent
31.10.12 17:45
hillebillys: Hva mener du. Eneste jeg savner fra CD er Discovery.

CD har alle Discovery kanalene (hovedkanalen, HD, World, Science og ID). I tillegg har de History Channel (både i SD og HD).

CD har flere BBC kanaler (ser mye både på BBC Entertainment og Knowledge).

CD har en rekke HD kanaler som Viasat ikke har.

I tillegg har Viasat alle Viasat kanalene, som jeg hater pga. all reklamen.

hillebillys

hillebillys
31.10.12 20:29
DogbertITkonsulent: CD har alle Discovery kanalene (hovedkanalen, HD, World, Science og ID). I tillegg har de History Channel (både i SD og HD). CD har flere BBC kanaler (ser mye både på BBC Entertainment og Knowledge). CD har en rekke HD kanaler som Viasat ikke har. I tillegg har Viasat alle Viasat kanalene, som jeg hater pga. all reklamen.

Viasat vil også fortsette med TV2 kanalene.....  ikke att det er noen med litt mere en 46 i iq som ser på det da.

Men for meg er det uinteressant og betal litt mer en 120 kroner mer i mnd, for en kanal. altså discovery. Da lester jeg heller ned på nett de tingene jeg ser på som discovery lager/sender.

Uansett hadde jeg bodd alene, så hadde jeg ikke vært kunde av noen av dem..

DogbertITkonsulent

DogbertITkonsulent
01.11.12 21:57
hillebillys: Men for meg er det uinteressant og betal litt mer en 120 kroner mer i mnd, for en kanal. altså discovery.

Discovery er ikke én kanal.  Det er 8 kanaler. History Channel manger også, noe som jeg ser på godt over halvparten av tiden jeg ser på TV.

HD utvalget er også som sagt latterlig hos Viasat.  Hva er vitsen å ha en stor fullHD TV hvis alle kanalene er i SD?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg