Her jeg bor har jeg nå Canal Digital. Har fått et kjempetilbud på Viasat (grunnet at jeg hadde det før), og nå lurer jeg på om jeg kan ha begge på samme parabol uten å måtte kjøpe et ekstra hode?
Kan jeg se både Viasat og Canal Digital på samme parabolhode?
(Innlegget ble redigert 23.10.12 14:06)

Nei det kan du ikke,fordi Viasat sender fra 4,8 grader øst,og canal digital fra 0,8 grader vest.
Du kan bruke samme parabol,så skifter du ut lnb holder som kan ha 2 hoder,et for hver satelitt. Da må du også justere parabolen din litt etterpå,men dette er jo veldig lett.
Du kan heller ikke bruke samme tuner,pr dags dato må du ha 2 tunere en fra hver leverandør og drive å switche mellom de. Dette kan jo selvfølgelig unngås ved at du handler inn et tuner som takler begge deler samtidig. Dreambox og VO+ er to slike tunere som tar begge deler. Men da får du ikke HD kanalene til Viasat. Pr dags dato får du disse inn bare med Viasat godkjent tuner,eller strengt ulovlige metoder.
Dette var ikke lett :)) Men det er ikke meningen at man skal ha begge deler tydligvis. Det er mange år siden at disse to var kompartible med hverandres ustyr. Grovt fortalt er vel dette omtrent fakta.
(Innlegget ble redigert 23.10.12 18:23)