Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Videoredigering - tips?

NYTT TEMA
Haugen

Haugen
26.10.12 21:08

Så på "Norske talenter" hvor ei jente viste fram klær. Bildet var fokusert på jenta, men viste samtidig store deler av rommet, samt en annen person på siden.

Da jenta snurret rundt ble klærne byttet. 
Det var ikke noe pause eller hopp mellom, så det virker som det var ett klipp.

Noen som vet hvordan jeg får dette til? 

Bruker Final Cut Pro X

(Innlegget ble redigert 26.10.12 21:09)

Johnsli

Johnsli
04.11.12 12:25

Vet ikke om du har fått det til, men... Har du filmet sekvensen og trenger å redigere? Eller lurer på hvordan du skal filme det og?

Har ikke sett klippet, og jeg vet ikke om det var brukt mye effekter der, men på forrige jobben min hadde vi noen som gjorde det samme noen ganger.

Når man skal filme setter man kamera på stativ, finner et punkt i rommet hvor vedkommende skal stå og snurre, så snurrer han/hun rundt. Så går man og skifter, går tilbake på nøyaktig samme punkt, uten å ha rørt kamera utenom å starte og stoppe opptaket. Så snurrer man rundt med det nye settet med klær. Så  kutter man den første bildesekvensen halvveis og legger på siste halvdel av nr. 2 etterpå. Jeg er ikke sikker på om det ble gjort noe mer enn det. Vet heller ikke hva de har gjort på Norske  talenter. Er jo mulig å prøve en liten crossfade, men er ikke sikker på om det blir bedre av den grunn.

Haugen

Haugen
04.11.12 17:18
Johnsli: Vet ikke om du har fått det til, men... Har du filmet sekvensen og trenger å redigere? Eller lurer på hvordan du skal filme det og? Har ikke sett klippet, og jeg vet ikke om det var brukt mye effekter der, men på forrige jobben min hadde vi noen som gjorde det samme noen ganger. Når man skal filme setter man kamera på stativ, finner et punkt i rommet hvor vedkommende skal stå og snurre, så snurrer han/hun rundt. Så går man og skifter, går tilbake på nøyaktig samme punkt, uten å ha rørt kamera utenom å starte og stoppe opptaket. Så snurrer man rundt med det nye settet med klær. Så  kutter man den første bildesekvensen halvveis og legger på siste halvdel av nr. 2 etterpå. Jeg er ikke sikker på om det ble gjort noe mer enn det. Vet heller ikke hva de har gjort på Norske  talenter. Er jo mulig å prøve en liten crossfade, men er ikke sikker på om det blir bedre av den grunn.

Joda, jeg fikk til. Satt meg ned og så på noen filmer. Prøvde meg litt fram og tilbake og kom fram til at kameraet på stå på samme sted(som du påpeker).

Men takk! Greit å vite at jeg ikke har tenkt i gale baner.

madigan

madigan
06.11.12 22:29
Haugen: Bruker Final Cut Pro X

Jeg kjenner ikke programmet du refererer til,men skal du redigere som en pro,må du ha pro utstyr,og det koster flesk:))

Men det finnes en aktør som lar deg leke litt med pro verdenen,både når det gjelder lyd og bilde,og prisene er ikke så avskekkende.

Sjekk ut disse programmene:

http://www.magix.com/no/movie-edit-pro/?AffiliateID=88&phash=h5yD4xvRSK9NCSLA&gclid=CPCOkLOju7MCFfJ2cAodCygA8Q

Disse er skapt for amatører som har lyst til å prøve seg,de er lette å bruke forsåvidt,men de krever litt fra pc'n,du bør kansje oppgradere videokort,cpu og rammbrikker å sånt, eller rett og slett anskaffe en helt ny pc till dette formålet,for lyden og bildene i disse programmene bruker ressurser,det kan jeg love deg,(jeg har music maker pro som generer store FX filer) se gjerne videoene under anonsene (ligger under ''more information''),Magix bare ruler det meste med disse programmene:))

(Innlegget ble redigert 06.11.12 22:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg