Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Komponentkabel / komposittkabel

NYTT TEMA
olmobe

olmobe
08.11.12 16:44

Har en Hauppauge HD PVR som jeg bruker til å ta opp gameplay osv fra PS3'en. Bruker komponentkabel mellom TV'en og HD PVR'en, og mellom PS3'en og HD PVR'en har jeg en komponentkabel med PS3-inngang på den ene enden. Dette funker fint, men jeg har lyst til å koble HD PVR'en til dekoderen for å ta opp TV-programmer så jeg kan få de inn på en PC. Det jeg trenger da er enda en komponentkabel, lik til den jeg har mellom TV'en og HD PVR'en.

Har funnet kabelen jeg trenger på eBay, men jeg hadde håpet å kunne kjøpe kabelen i butikk så jeg har den til helgen. Problemet er at jeg ikke finner den noen sted (elkjøp, expert, teknikmagasinet, etc). Det nærmeste jeg kommer er denne. Den er kun for video, så det er ganske uaktuelt. Fant også en med audio. Vil det funke om jeg har en kabel kun med audio og en kun med video?

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt en komponentkabel med video og audio, eller andre måter / kabler jeg kan bruke for å ta opp fra dekoderen med HD PVR'en? 

(Innlegget ble redigert 08.11.12 16:48)

petterG

petterG
08.11.12 18:11
olmobe: Vil det funke om jeg har en kabel kun med audio og en kun med video?

Selvsagt, hvis du taper dem sammen har du tilsvarende produkt som den på ebay!

olmobe

olmobe
08.11.12 20:14
petterG: Selvsagt, hvis du taper dem sammen har du tilsvarende produkt som den på ebay!

Ok, det var det jeg regnet med. Ser forresten at det er ganske stor prisforskjell. 50 kr inkl frakt på ebay, og 350 kr på Elkjøp...

InnocentBystander

InnocentBystander
09.11.12 00:12
olmobe: Ser forresten at det er ganske stor prisforskjell. 50 kr inkl frakt på ebay, og 350 kr på Elkjøp...

Det er lave marginar på elektronikk, så butikkane tar igjen eindel på kablane. Og nei, det er ikkje tull.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg