Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forsterker som skrur seg av.

NYTT TEMA
nattugla30

nattugla30
08.11.12 21:56

Forsterkeren min skrur seg av ved litt pådrag av lyd. Spesielt følsom er den når jeg spiller film eller spill via PS3. Ved tv-titting har jeg lyd på ca -35 db, når jeg kjører via PS3'en kutter den på -45 db ca. Ved avspilling av musikk fra eksterne kilder holder den gjerne til rundt -23 db.
Det er snakk om en Yamaha RX-V25.

madigan

madigan
08.11.12 23:56

Da kan det hende den går i noe som man kaller ''protection mode'' =besytteleses modus for å beskytte høytalere,og også uttak for overbelasning eller på godt norsk '' mot og sprenges'') nå kjenner ikke jeg akkurat den stærkern du beskriver her,men dersom det er en vanlig intergrert stærker,og du pøser på med surround,da er den ikke konstruert for denne typen signaler og går i protection.

nattugla30

nattugla30
09.11.12 08:14

Rart det og for den er jo solgt i en surroundpakke med høyttalere og hele greia, og jeg kan ikke huske at den var sånn i starten. Da skulle man dra på ganske mye før den kutta ut. Nå kan jeg knapt ha normal lyd ved avspilling av film fra PS3, før den skrur seg av. Irriterende. Noe jeg kan gjøre med det, eller er det bare å skaffe seg en ny som tåler litt mer?

madigan

madigan
10.11.12 09:44

Om det er en surround forstærker stiller saken seg litt annerledes ja,det kan seff være en feil på den (må  sjekkes, kontakt butikken evt verksted) har du sjekket at alle koblingler er riktig koblet,alle kabler er i orden (altså uten brudd eller dårlig kontakt) osv,men om dette er i orden kan det altså være en feil på den,det kommer seff ann på alder på den,litt pris vs kvalitet,evt garanti/reklamasjons avtaler å sånt om det heller lønner seg å skifte den ut med en ny:))

(Innlegget ble redigert 10.11.12 09:52)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg