Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skurring fra hodetelefonutgang på Tv

NYTT TEMA
Hulkibulk

Hulkibulk
10.09.13 18:18

Hei!

Har fått et problem jeg ikke helt klarer å løse. Kjøpte i fjor en Samsung es7005. Jeg koblet til mitt Logitech z5500 anlegg i hodetelefonutgangen på tv. Dette har fungert aldeles utmerket, helt til idag da jeg kom hjem fra skolen. Når jeg skulle slå på tv'n, kom det en forferdelig skurring fra høytalerne. Tenkte som så at nå var tiden kommet for å investere i et "skikkelig" anlegg(iom at z5500 anlegget er ganske gammelt), men da jeg testet det i pc'n var det ingen lyd. Prøvde så å koble til hodetelefonene mine i tv'n, og da kunne jeg høre en liten summelyd. Kan det være noe galt med utgangen på tv'n? eller er det noe jeg kan gjøre for å ordne problemet? :)

Hulkibulk

Hulkibulk
10.09.13 18:22

Fant ut nå at den summelyden fra hodetelefonene var "naturlig". Den svake summingen kommer uansett så lenge de er koblet til et elektrisk apparat som er påslått. Dvs. det kommer KUN summe/skurrelyd fra høytalerne når de er koblet til tv'n, men når andre lydenheter er koblet til tv'n fungerer alt som normalt :S

(Innlegget ble redigert 10.09.13 18:23)

Hulkibulk

Hulkibulk
14.09.13 02:06

Etter lite hjelp å få, har jeg nå kommet fram til at det er antenna som skurrer. Når jeg skrur den ut skurrer det ikke, men med en gang jeg putter den inn igjen, skurrer det. Jeg har galvanisk skille, og det er ikke mange kabler som kan forstyrre signalet. Har Get som leverandør. Kan det være at antennekabelen er ødelagt? Fruen glemte å trekke ut antennekabelen mens det lynte over hodene på oss mens jeg var på jobb før jeg fikk kjøpt et galvanisk skille, kan dette ha noe med saken å gjøre? Noen som har opplevd noe lignende? Blir kjempe takknemlig for litt hjelp :) Irriterer meg grønn over den skurrelyden mens jeg ser på tv. Skurrelyden er ikke til stede når jeg drar ut anlegget fra tv'n. Men er samtidig sikker på at det ikke er noe galt med anlegget, da alt funker helt fint når jeg kun er koblet til laptop.

På forhånd, Takk :) 

Hulkibulk

Hulkibulk
14.09.13 02:16

Det skurrer imidlertidig også UTEN at jeg har strømkontakten til get boksen i stikkontakten. 

Kulumuli

Kulumuli
18.09.13 19:26

Finnes det andre utganger du kan bruke? Er det noen komponenter som har jordingsutgang?

Hulkibulk

Hulkibulk
22.09.13 14:20

Alle komponenter jeg har har vell jording? :P men har ordnet seg nå, skurringen forsvant bare plutselig :S men spørs om den like plutselig kan komme tilbake igjen :S men nå har selvfølgelig senter høytaleren røket, så spørs om det blir nytt anlegg likevel, hehe :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg