Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lenco L75 platespiller Phono amp

NYTT TEMA
Kulumuli

Kulumuli
18.09.13 19:50

Jeg fikk den av gode venner i forsinket 40-års gave.

Nå har jeg kobla opp, og det ser slik ut:

Lenco L75 Platespiller

M\m7Shure M75 MM stift

|

NAD PP3i Phono Amp

|

TagMclaren PA20R Forforsterker

|

|                                                          |

TagMclaren 125M                                   TagMclaren 125M

Monoblokk                                             Monoblokk

|                                                           |

Rega Kyte Høytt.                                   Rega Kyte Høytt.

+Atacama Sandfylte stativer m/spikes og bra kabling.

Det låter veldig bra! Mine Rega har jeg hatt siden 1995. Selv om de er billige høyttalere, høres det ikke sånn ut. Kompiser av meg har Rogers og Epos M12 høyttalere, som ifølge mine ører er i samme gate lydmessig, dog Epos'ene har mer bass.

Mitt spørsmål er om jeg kan presse ytterligere godlyd ut av dette med en bedre phono amp? Kjører for øvrig klasse A fra forforsterker, da jeg sjelden har bruk for høyt lydtrykk.

Er også interessert i å høre om eventuelle høyttalere fra de som vet noe om de tre jeg har listet opp. Forsterkerne er sjeldne, men de har en nesten litt for nøytral lyd. De vil jeg ikke bytte med det første, fordi de tross dette spiller fantastisk, særlig i klasse A.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg