Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sony Dav-DZ810w hjemmekino høytaler kabler

NYTT TEMA
HpUnited

HpUnited
28.09.13 12:47

Har et sånt anlegg som er ca 6+ år gammalt: 

http://www.sony.no/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-dz810w

Har ikke brukt det så mye de siste årene, men har nå fått både lerrett og prosjektor så vil begynne å bruke det igjen. 

På dette så er det trådløse bak(surround) høytalere. Er infrarød mottaker i ene bakhøytaleren og så er det en IR sender som står oppå tv benken fremme med tven. Denne er koblet til surround forsterkeren. 

Anlegget virker med kabler, men får ikke surround høytalerne til å virke trådløst. Den ene bakhøytaleren går til strøm og så er det høytaler ledning fra den til den andre. Den som går til strøm har en IR mottaker helt oppe på høytaleren og når eg trykker på power på høytaleren så skal det komme et lys helt nede når det er kontakt med IR senderen. IR senderen peker mot mottakeren, men det blir ikke kontakt.. Alt er koblet til som det skal. For et par dager så dro eg litt i ledningen som går fra surroundforsterkeren og inn i IR senderen og då gikk den helt i svart (var noen røde prikker i IR sender displayet før det). Så mistenker at det er dårlig kontakt her.. .

Som sagt fungerer det kablet, men høytaler kablene som følger med anlegget er for korte (de som går fra surround høytalerne til surround forsterkeren er for korte.. 

Har hatt litt dialog med Sony Support ang dette og de mener eg ikke bør kjøpe noe annet enn orginale kabler for det kan skade anlegget. Er dette korrekt? Vil ikke bruke mange 100 kr på orginale lengre kabler når anlegget er 6+ år gammalt og kostet 5000 den gang.. Skulle eg ha solgt det no så hadde eg fått maks 500 kr... 

InnocentBystander

InnocentBystander
28.09.13 14:14
HpUnited: Har hatt litt dialog med Sony Support ang dette og de mener eg ikke bør kjøpe noe annet enn orginale kabler for det kan skade anlegget. Er dette korrekt?

Nei.

Kabel er kabel. Ingenting spesielt med kablane på det anlegget der.

hillebillys

hillebillys
29.09.13 12:03

Helt hvordan får dem dette til og yte 1280W RMS??

Jeg mener en kurant forsterker på 120W trekker jo opp mot 600W fra strømnettet. Og her får dem til 1280W men trekker ikke mere  en maks 16W fra strømnettet... 

Klikk for å gå tilbake til toppen