Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får ikke lyd på Apple TV

NYTT TEMA
Hentho

Hentho
08.10.13 22:01

Gikk til innkjøp av en apple tv, og var naiv nok til å tro at jeg kom til å få både bilde og lyd med en gang. Koblet hdmi-kabelen til receiveren min (Marantz SR6000) som er videre koblet til tv-en med enda en hdmi-kabel. Fikk bilde, men ingen lyd. Koblet så ATV-en direkte til TV-en for å forsikre meg om at det ikke var noe galt med selve boksen. Da funket det fint. Deretter prøvde jeg også å koble til en optisk lydkabel i tillegg til hdmi-kabelen til receiveren (selv om hdmi-kabelen i utgangspunktet skal kunne takle bilde og lyd). Fortsatt ingen lyd. Så nå er jeg stuck. Mest sannsynlig så er det en eller annen instilling som må endres. Skulle gjerne få tatt i bruk surround-anlegget mitt, så all hjelp vil være til nytte.

Takk

Hentho

Hentho
08.10.13 22:39

Nå er det i orden. Det funka tydeligvis å flytte hdmi-kabelen til en annen kilde.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg