Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøp av lydplanke

NYTT TEMA
Berbalicious

Berbalicious
09.10.13 19:34

Vurderer å gå til anskaffelse av en lydplanke for få litt bedre lyd til min TV, og jeg trenger derfor litt hjelp. TVen min befinner seg i et rom som er omtrent 9 kvadratmeter (3x3 meter). Hvor mye bør jeg bruke på en lydplanke for å få en ganske bra lyd i et såpass lite rom? Noen anbefalinger?

hillebillys

hillebillys
09.10.13 22:10

Helt ærlig så hadde jeg heller sett på ett par mindre gode høyttalere og en liten god stereo forsterker.

Såkalte lydplanker ligger vel fra 3 000 til 10 000  (Og sikkert mere.)

Stereo forsterker og høyttalere kan en få til 4000,- kroner.

ps:  Regner med du har en kabel dekoder, eller satellitt dekoder som du kan hente lyden fra. Eventuelt lyd ut på tv.

(Innlegget ble redigert 09.10.13 22:12)

hillebillys

hillebillys
10.10.13 17:48

oki.. mente mindre og gode høyttalere.

Ikke mindre gode høyttalere  

:D

fargerik

fargerik
10.10.13 19:19
hillebillys: oki.. mente mindre og gode høyttalere. Ikke mindre gode høyttalere :D

Jeg tror også jeg ville gått for en forsterker og noen gode høyttalere. Har lydplanke på soverommet, og ja, det funker greit å både se film, bruke nett og å spelle musikk, men i stua har jeg forsterker og høyttalere. Det er litt større lyd.

Pass bare på at du legger litt ekstra penger i høyttalere, du kan liksom aldri få bra nok høyttalere.

madigan

madigan
13.10.13 14:08
Berbalicious: Vurderer å gå til anskaffelse av en lydplanke for få litt bedre lyd til min TV, og jeg trenger derfor litt hjelp. TVen min befinner seg i et rom som er omtrent 9 kvadratmeter (3x3 meter). Hvor mye bør jeg bruke på en lydplanke for å få en ganske bra lyd i et såpass lite rom? Noen anbefalinger?

Jeg regner med at du vil gå for lydplanke pga plassmangel eller noe,jeg kjøpte denne:http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/TA2012/arvani-ergosound-2-1-lydplanke-ta2012

Min planke fikk plass under tv'n som står på et tv bord,basskassa står ved siden av,planken har seff innebygget forstærker,basskassa går også på strøm da,men har trodløs forbindelse på planken via blutooth.

Det er helt utrolig hvor godt denne planken sprer lyd rundt i rommet,det er akkurat som å ha flere høytalere spred rundt i rommet,har hadt hardbarka HIFI entusiaster her som har har latt seg imponere,men det er klar,det vel kansje ikke helt det samme som å ha stærker og 7 høytalere,men dette er vaffa et godt alternativ når man mangler plass:)))

(Innlegget ble redigert 13.10.13 14:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg