Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Get-boks II med etableringsgebyr?

NYTT TEMA
mindprint

mindprint
19.10.13 18:52

Kan noen forklare meg hvorfor Get skal ha 499 i gebyr om man vil bytte en dekoder med en annen? Man leier jo tross alt dekoderen og betaler månedsleie som øker om man vil ha den nye Get II-boksen, så hvorfor i huleste skal de ha 499 kroner ekstra for dette?

Alt jeg fikk beskjed fra kundeservice er at hvis jeg er abonnement fra før, så fikk jeg ikke etableringsgebyret på 499, men i steden for et byttegebyr. Og hva kostet så dette? Jo, akkurat 499 det også gitt.

Da jeg oppgraderte fra vanlig dekoder til HD-dekoder for et par år siden så var det aldri snakk om noe gebyr på 500 kroner for å bytte en lånt ting med en annen.

InnocentBystander

InnocentBystander
19.10.13 19:55
mindprint: Kan noen forklare meg hvorfor Get skal ha 499 i gebyr om man vil bytte en dekoder med en annen?

Det kan vel strengt tatt kun Get svara på... men det er to mulige svar:

- Get har kostnader med å håndtera byttet. Dekoder skal takast mot og leverast ut og tilkoplinga di må omkonfigurerast.

- Det er eit gebyr som er lett å ta inn, ettersom du strengt tatt ikkje har noko valg om du vil bytta dekoder.

Velg det svaret du synest er mest sannsynlig.

For å hjelpa deg: Eg bytta TV boks hos Lyse, og det tok ekspeditøren mindre enn 5 minutter totalt, inklusive å konfigurera nettverket for den nye boksen.

madigan

madigan
21.10.13 17:52

Hmm,gebyret til get vokser stadig ser jeg,jeg husker den første digitale dekoderen jeg leide,da skulle de ha 300kr i etableringsgebyr,nå har jeg flyttet og har Canal Digital,kan ikke huske om jeg betalte noe etableringsgebyr hos C.D. (jeg har dog ikke PVR versjonen da) men den jeg har viser alt,til og med 3D men da må man ha riktig hdmi kabel da:)))

Klikk for å gå tilbake til toppen