Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aktive høytalere - kjøp

NYTT TEMA
Tids

Tids
21.10.13 15:16

Hei,

jeg tenker på å kjøpe meg nye høytalerer som skal være koblet inn i en PC (Som er koblet gjennom HDMI til en tv), så bruken kommer til å være musikk og film/serie-titting.

Det jeg lurer på er om det finnes noen aktive høytalere som du kan anbefale til slik bruk til 6-7k?

De er jo gjerne ganske små så strørrelse spiller ingen rolle.

Noen som har innvendinger på aktive høytalere til slik bruk?

InnocentBystander

InnocentBystander
21.10.13 16:24
Tids: Det jeg lurer på er om det finnes noen aktive høytalere som du kan anbefale til slik bruk til 6-7k? De er jo gjerne ganske små så strørrelse spiller ingen rolle. Noen som har innvendinger på aktive høytalere til slik bruk?
Tids

Tids
21.10.13 19:24

Jo, jeg har sett dem, men vet ikke om noen som har dem selv som kan gi meg en pekepinn på hva en kan forvente.

Og av en eller annen grunn når jeg leser USB så blir jeg nesten styrt vekk.

InnocentBystander

InnocentBystander
21.10.13 21:37
Tids: Og av en eller annen grunn når jeg leser USB så blir jeg nesten styrt vekk.

Ingen grunn til det. USB vil uansett ikkje ha innvirkning på lydkvaliteten. Lyden blir overført digitalt til D/A omformar i høgtalarane som garantert er av høgare kvalitet enn eit standard PC lydkort.

Angåande lyden, så kan du forventa det meste bortsett frå kraftig bass.

Zooloo

Zooloo
05.11.13 22:45

Jeg har MM-1 og de leverer imponerende god og kraftig lyd til størrelsen. Normalt står de ved siden av PC-skjermen og på en meters avstand låter de veldig bra. Har også hatt dem med på hytteturer og de klarer å fylle en stue til rimelig nivå, men hvis du skal ha et anlegg som kan blåse ut veggene ville jeg nok sett på noen større høyttalere.

Hvis du kan tøye budsjettet litt har dynabel.no ELAC AM 180 på tilbud til 7.995,-

USB er ingen ulempe. Jeg har også en kombinert DAC og hodetelefonforsterker (Audinst hud-mx1) som driver et par AKG Q701 hvor jeg kjører musikk i 24/96 uten problemer.

Zooloo

Zooloo
05.11.13 23:11

Kan også legge til at MM-1 også har analoge inngang (minijack).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg