Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tv i garasje hjelp???

NYTT TEMA
rkt1979

rkt1979
23.10.13 21:17

Jeg vurderer å kjøpe meg sykkelrulle nå før vinteren. Det er uaktuelt å bruke den innendørs, da jeg syns det blir for varmt i lengden. Jeg har derimot strøm i garasjen og jeg ser den som det perfekte sted å bruke mange timer på trening i vinter.

Men jeg er 100% avhengig av å ha en tv der inne for at jeg skal gidde å bruke nok timer. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal få til dette på en enkel måte.

Forhåpentligvis kan noen hjelpe meg i riktig retning???

Finnes det noen mulighet til å se det samme på tv i garasjen som det som blir vist inne feks via trådløst internett?? Slik at jeg slipper å kjøpe egen dekoder og kort til garasjen.

fargerik

fargerik
24.10.13 07:16
rkt1979: Finnes det noen mulighet til å se det samme på tv i garasjen som det som blir vist inne feks via trådløst internett?? Slik at jeg slipper å kjøpe egen dekoder og kort til garasjen.

Det var ikke mulig med riks-TV når jeg hadde det, ikke mulig med Canal Digital når jeg hadde det, og er ikke mulig med Viasat som jeg har nå. Må ha ekstra dekoder.

Men jeg tror jeg har 2 riks-tv- dekodere og 1 canal digital- dekoder liggende i rotebua, dersom du trenger det. De kan du få.

(forbehold om at de ble kastet under forrige opprydding og at jeg har glemt det.)

Men kan du ikke bruke internett-TV, da?

edit: Brukte dekodere har jeg sett på Finn.no

(Innlegget ble redigert 24.10.13 07:26)

fargerik

rkt1979

rkt1979
24.10.13 13:28

Er ikke aktuelt å sette opp noe som innebærer å ha et ekstra abonnement.

Spørsmålet er om det finnes mulighet til å overføre fra tv inne til tv i garasjen trådløst?

Jeg har en Boxee Box. Men jeg har kun brukt den til å se film. Vet noen om den kan brukes på denne måten?

Torotto

Torotto
24.10.13 13:49
rkt1979: Finnes det noen mulighet til å se det samme på tv i garasjen som det som blir vist inne feks via trådløst internett?? Slik at jeg slipper å kjøpe egen dekoder og kort til garasjen.

Hvis du har Iphone eller Ipad så kan du bruke en Apple Tv.  Som har innebygget Netflix og YouTube og radiokanaler.

Via Iphone og Ipad kan du spille av en rekke program, blandt annet NRK sine TV kanaler via AppleTV.

Eller ved hjelp av Android og ett adapter  Link

Her er noen utvalgte 

(Innlegget ble redigert 24.10.13 13:56)

fargerik

fargerik
24.10.13 16:10
rkt1979: Er ikke aktuelt å sette opp noe som innebærer å ha et ekstra abonnement.

Hva med å fortelle hvilket abbonement du har?

Det blir bare tull når du ikke gir en eneste info.

Du har TV. HVA FAEN ER DET DU HAR???

rkt1979

rkt1979
24.10.13 17:09

Får jeg overført det jeg ser på Ipad til TV via Boxee?

rkt1979

rkt1979
24.10.13 18:33

Finner ikke appen boxee for ipad

Torotto

Torotto
24.10.13 20:48
rkt1979: Finner ikke appen boxee for ipad

Merkelig jeg fant ihvertfall denne Link

hillebillys

hillebillys
25.10.13 07:51

Hva med og koble hdmi signalet fra dekoderen til en forsterker som har flere utganger.

Så koble en av utgangene til en trådløs hdmi sender.

Når du så skal sykle,  veksler du bare forsterkeren til hdmi ut til den senderen. som mottageren så klart er koblet til tv'n du har i garasjen.

Eneste problem er og få skifta kanal fra garasjen. Men kanskje noe slikt vil fungere

fargerik

fargerik
25.10.13 13:56

Markedets råeste TV tilbud for flere rom
Med Viasat HeleHuset kan du se dine dine kanaler i inntil 3 ekstra rom for kun kr 129,-/mnd.
Prisen er fast, uansett hvilke kanalpakker du abonnerer på, og hvor mange ekstra rom du vil se dem i.

fargerik

fargerik
25.10.13 13:58

Med RiksPakken kan du se TV på inntil fire steder: hjemme, på soverommet, i båten eller på hytta til én og samme pris.

fargerik

fargerik
25.10.13 14:00

Her er litt mer:

De konkurrerer faktisk om kundene.

Jeg blir bare matt av denne Onkel- Skrue- mentaliteten.

Det er jo bare å kjøpe 3 øl mindre pr. måned, og drite i å legge energi i å spare lommerusk på å gjøre allverdens fiksfaks og lage allverdens kreative løsninger for å spare en hundrelapp i måneden på å vri seg unna å betale for å se på TV.

Gjerrigknarkmentalitet i høyeste potens.

Jeg lurer på hva et spinningstudio med sykkelrullegreier og flatskjerm i garasjen koster?

.

(Innlegget ble redigert 25.10.13 14:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg